22 آذر 1401
174

مشهد ـ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ارزش تجارت خارجی استان خراسان رضوی در آبان ماه امسال، ۲۰۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۱ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۱ درصدی ارزش تجارت خارجی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر رضا رجبی اظهار کرد: براساس نتایج حاصل از آمار مقدماتی سازمان توسعه تجارت، در آبان ماه امسال ۱۴۶ میلیون دلار کالا از گمرکات استان خراسان رضوی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در همین ماه، ۵۵ میلیون دلار کالا به گمرکات استان وارد شده که از افزایش ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است از این رو تراز تجاری استان در آبان ماه، مثبت و معادل ۹۱ میلیون دلار است.

وی، حجم تجارت خارجی خراسان رضوی در هشت ماهه نخست امسال را یک میلیون و ۵۷۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۹ هزار دلار ذکر کرد و گفت: در این مدت یک میلیون و ۳۸۹ هزار تن کالا به ارزش ۸۲۱ میلیون دلار از استان صادر شده و در همین مدت ۱۸۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۱۸ میلیون دلار کالا به استان وارد شده است.

رجبی گفت: صادرات کالا در هشت ماهه امسال از استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزن ۵۳ درصد و از نظر ارزش، ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی کشورهای عمده مقصد کالاهای صادراتی استان را در این مدت، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق، ازبکستان، امارات متحده عربی، پاکستان، قرقیزستان، اسپانیا، چین، فدراسیون روسیه، قزاقستان، هند، ترکیه، ارمنستان، هلند، آذربایجان، قطر و سوریه ذکر کرد.

به گفته وی، زعفران، پسته، میله‌های آهنی یا فولادی، کفپوش‌های غیرمخملی باف، سیب، پریفرم، فروکروم، رب گوجه فرنگی، پلی استیرن، سیمان سفید پرتلند، مخمرهای فعال (زنده)، کامپاند پلی اتیلن ویژه روکش سیم و کابل، شیرخشک، دوغ، شیر و خامه بسته بندی شده، کیسه کوچک از پلی اتیلن به جز کیسه خون، کیسه اسپتیک پنج لایه مقاوم در مقابل نفوذ هوا و ا کسیژن، روغن‌های سبک و فرآورده‌ها بجز بنزین، رنگ‌ها و ورنی ها، جزو عمده اقلام صادراتی در این مدت بودند.


https://gorganema.ir