22 آذر 1401
384

ساخت تله‌فیلم «طاهرانه» با موضوع اعتیاد و آسیب‌های ناشی از مواد مخدر به ویژه بین جوانان در گرگان کلید خورد.

تله فیلم «طاهرانه» در گرگان کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پروژه ساخت تله فیلم «طاهرانه» با موضوع اعتیاد و آسیب‌های ناشی از مواد مخدر به ویژه بین جوانان از امروز در گرگان آغاز شد

در نخستین روز آغاز ساخت این تله‌فیلم، «رسول شکری‌نیا» مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان با حضور در محل تصویربرداری و ساخت این مجموعه تلویزیونی از روند ساخت این تله فیلم بازدید کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان در حاشیه بازدید از محل تصویربرداری این پروژه فرهنگی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: این مجموعه تلویزیونی روایت یک آسیب اجتماعی به نام اعتیاد و اثرات مخرب آن بر زندگی خانواده‌ها است.

رسول شکری‌نیا خاطرنشان کرد: ساخت این مجموعه در سبک اجتماعی خانوادگی با نگاهی جدید و تازه و به موضوع اعتیاد از امروز آغاز شده تا بتوانیم پیام‌های خوبی را برای نسل امروز داشته باشیم.

وی تاکید کرد: به نظر من موضوع اعتیاد و مصرف مواد مخدر یکی از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی امروز است و یکی از مسائلی است که دشمنان با قدرت در حال فعالیت در آن هستند و ما نیز خودمان را مسوول می‌دانیم با ساخت اینگونه برنامه‌ها جوانان را آگاه کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان تصریح کرد: مجموعه‌های تلویزیونی به دلیل تاثیراتی که در درک و باور و رفتارهای مخاطب می‌گذارد یکی از مهم‌ترین حوزه‌های پیام است و اهمیت زیادی دارد و با توجه به رویکرد جدید سازمان امیدواریم شاهد ساخت سریالها و پویانمایی با این موضوع بلای خانمان سوز بیشتر باشیم.

 

 

گفتنی است، تله فیلم « طاهرانه» به تهیه‌کنندگی «سید ابوالفضل فخار» و کارگردانی «مجید حسین شیرودی»، داستان نوجوانی به نام فرید است که به صورت پنهانی به مصرف مواد مخدر شیمیایی رو آورده است.

استفاده از این مواد علاوه بر پدید آمدن نیازهای جسمانی در فرید از او موجودی سرکش ساخته تا جایی که پس از روشن شدن دستش نزد اولیای مدرسه و خانواده همچنان بر مصرف مواد مخدر اصرار می ورزد اما تجربه استفاده از مواد و حواشی زندگی یک معتاد رفته‌رفته برای او مشکل ساز شده و او را از پا در می آورد.

فرید در طی روند این تجربه تلخ به این نتیجه می‌رسد که هیچ ماوآیی جز دل سپردن به سخنان یکی از معلمان دلسوزش و همچنین پناه بردن به خانواده ندارد و در نهایت آغوش گرم خانواده را بر استفاده از مواد مخدر ترجیح می دهد.

«حسین شمس»، «مهدی شیرودی»، «فاطمه حسینی»، «بابک تهرانی»، «رامتین راحمی»، «محمد عرب»، «علیرضا رایجی»، «نرگس ملک» ، «مریم میراحمدی»، «علی رهسپار»، «حسن ستوده»، «حسن کوهساری» از جمله بازیگران این تله‌فیلم هستند.

مدیر تصویربرداری «حمید مهرافروز»، دستیاراول تصویر بردار «سیاوش محمدی»، دستیار اول کارگردان «علیرضا اولادیان»، صدابردار «حمیدرضا فقفوری»، دستیار صدا «محمد پاسندی»، برنامه ریز «گلچهره دانش»، طراح صحنه و لباس «سارا موفق مطلق»، چهره پرداز «نفس چگینی»، مجری طرح «موسی پایین محلی»، عکاس «مژده کاظمی» و منشی صحنه «فاطمه لکزایی» از دیگر عوامل این تله فیلم هستند.

انتهای پیام/83004


https://gorganema.ir