04 دی 1401
394

معاون اجرایی مرکز خدمات حوزه های علمیه گلستان گفت: پنجمین جشنواره بین المللی قران و عترت ویژه خانواده های طلاب شیعه و سنی در گلستان در حال برگزاری است.

برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت الاسلام سید احمد اشرفی در حاشیه پنجمین جشنواره بین المللی قران و عترت گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنجمین جشنواره بین المللی قران و عترت ویژه خانواده های طلاب شیعه و سنی در گرگان با حضور ۴۰۰ خانواده طلاب شیعه و سنی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش کتبی و شفاهی در حوزه های مختلف کتابخوانی، حفظ و ترتیل و غیره برگزار می شود.

معاون اجرایی مرکز خدمات حوزه های علمیه گلستان خاطرنشان کرد: در بخش کتبی تعداد ۳۱۰ خانواده طلاب شیعه و سنی دررشته های کتابخوانی، مقالات پژوهشی، تفسیر قران و صحیفه سجادیه و در بخش شفاهی تعداد ۹۰ خانواده در رشته های  ترتیل، حفظ قران کریم از یک تا ۳۰ جزء، قرائت تقلیدی، اذان و دیگر رشته های مرتبط برگزار می شود.

وی گفت: این جشنواره با مشارکت سازمان تبلیغات و دارالقران گلستان برگزار می شود و بعد از اتمام جشنواره در مراسم اختتامیه نفرات برتر هر رشته معرفی می‌شوند. نفرات برتر استانی در مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد.

پویش خانه مادری در گلستان اجرا می‌شود

حجت الاسلام رضا دیلمی نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از دیدگاه اسلام همه مردم باید دارای پیوند اجتماعی بوده و تاکیدات فراوانی به حفظ این پیوند و توسعه آئین ها و مناسک شده است.

وی تصریح کرد: براساس مکتب توحیدی جمع گرایی حقیقی و اجتماع قلوب  ریشه در فطرت انسانی دارد و دشمنان و اندیشه های غیرتوحیدی همواره تلاش می کنند تا این اجتماع را پراکنده کرده و از جمع گرایی حقیقی جلوگیری کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به نزدیک شدن ایام فاطمیه و تسلیت این ایام خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) تجلی ولایت اجتماعی بوده و این بانو در عرصه و جایگاه های مختلف علاوه بر رسالت مادری و همسری خود، از ارزش ها صیانت و حفاظت کرده و در موقعیت های حساس هوشمندانه و به لحطه حضور پیدا می کند.

وی ادامه داد: در راستای پیوند اجتماعی محلات تلاش داریم با محوریت حضور موثر بانوان طرح پویش خانه مادری را اجرا کنیم.در این پویش، روضه های خانگی با حضور همسایگان، فامیل و بستگان با محور نشر گفتمان سیره فاطمی و نبوی برگزار می شود تا اجتماع قلوب و در کنار ان جهاد تبیین انجام شود.

دیلمی گفت: زنان رکن تربیت جامعه بوده و نقش مهمی در تعالی جامعه و جامعه پردازی، تربیت منابع انسانی در تراز اسلام ناب محمدی(ص) ایفا می کنند.
وی بیان کرد: حوزه مباحث اجتماعی یکی از حوزه های مهم بوده و نقش تعیین کننده دارد بنابراین تلاش داریم تا با حضور و نقش موثر شیرزنان انقلاب اسلامی این مباحث را دنبال کرده و در این راستا جهاد تبیین را نیز انجام دهیم.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir