22 اسفند 1401
441

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: برای توسعه رشته‌های دانشگاهی نیاز به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم.

وزیر علوم: توسعه رشته‌های دانشگاهی نیازمند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس محمدعلی زلفی گل ظهر امروز در جمع خبرنگاران در گنبدکاووس اظهار کرد: تلاش داریم تا رشته‌های دانشگاهی را ساماندهی کنیم و از هرگونه رشته‌های تکراری در دانشگاه‌ها جلوگیری نماییم‌.

وی تصریح کرد: براین اساس در استان هایی که رشته های مشابه وجود دارد از ایجاد رشته تکراری جلوگیری می کنیم تا دروس جدیدی که پاسخگوی سلایق مختلف نسل جوان باشد وارد کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: اگر افرادی که مغایرت معدل داشته و می خواهند ادامه تحصیل دهند، ادامه تحصیل آن‌ها سبب ضایع شدن حقوق دیگران نشود، می توانند در دانشگاه ادامه تحصیل دهند که این کار برای حفظ حقوق افراد، توسط سازمان سنجش بررسی می شود.

وی با اشاره به امنیت پایدار در کشور بیان کرد: امروز امنیت کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، سلامت، فرهنگی، معنویت، پزشکی و غیره مدیون شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای حریم و حرم، سلامت و دیگر شهدا است و با توجه به روز شهدا ما باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

زلفی گل گفت: در برنامه توسعه هفتم، مرجعیت جامعه اطراف، سیاسی، فرهنگی، علمی، هنری و غیره جزو برنامه های ما باشد و اگر می تواهیم به اهداف نظام و شهدا برسیم باید سند چشم انداز و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشیم که خوشبختانه سند چشم انداز کشور و بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان نقشه راه جامع وجود دارد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir