13 آذر 1401
419

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به میزبانی استان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز شد.

آغاز پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز به کار کرد.

در شب نخست این جشنواره که شامگاه گذشته بود، گروه موسیقی استان مازندران نخستین گروهی بود که چراغ جشنواره را روشن کرد.

اجرای قطعه‌های «دل قرار»، «لاره»، « نوابه»، «مازرون» و یک قطعه کتولی ضربی از جمله آثار اجرا شده توسط این گروه موسیقی بوده است.

«مسلم فهیمی»، «یحیی قدیری»، «احمدرضا گلی‌پور»، «کاوه کاردگر» و «داود متولی» اعضای این گروه مازندرانی بودند.

گفتنی است، گروه‌ دف‌نوازی مرادی از کردستان دومین گروه اجراهای شب نخست این جشنواره بود که قطعاتی را در مدح پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) اجرا کردند.

 

منصور مرادی، پوریا سلامیه، حمید وکیلی و محمد مرادی از اعضای این گروه موسیقی کردی بودند و اجرای سوم نیز توسط گروه موسیقی آذری «عاشیق» آذربایجان به سرپرستی احمد ملکی به روی صحنه رفت.

«وحیده شریفی»، «حوریه رحیمی» و «فرامرز گلزار فرد» در کنار عاشیق احد ملکی قطعات «جیرانیم»، «خاطرلامنی» و «اردو بادی» را برای مخاطبان اجرا کردند.

شب نخست جشنواره با اجرای گروهی از افغانستان به پایان رسید که این گروه به سرپرستی «حمید مسائل» و با حضور هنرمندانی چون «عبدالستار رسولی»، «رشید عباسی»، «غلام سرور عظیمی» و «ابراهیم عظیمی» قطعات «زندگی چیست»، «دنیا گذران»، «ای نگار من»، «می‌روی افسانه شدم» و «آمده‌ام» را برای علاقمندان اجرا کردند.

 

 

بر اساس این گزارش، پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در دو بخش «نشست های پژوهشی» و «اجراهای صحنه‌ای» با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری انجمن موسیقی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/83004


https://gorganema.ir