29 فروردین 1402
211

سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در بعضی استان‌ها و همچنین نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور در آخر هفته  | بارانی شدن ۵ استان از امروز

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز دوشنبه در برخی نقاط استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان، سه‌شنبه (۲۹ فروردین) در برخی نقاط کرمان، سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و فارس چهارشنبه و پنجشنبه (۳۰ و۳۱ فروردین) در جنوب کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس و جمعه ( اول اردیبهشت) در ارتفاعات کرمان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و گاهی خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 

در نیمه شمالی کشور نیز دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط خراسان رضوی و سه‌شنبه تا پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

جمعه سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در شمال غرب و غرب سبب بارش خواهد شد. 

در ۲ روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط به‌ویژه منطقه زابل گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.  

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش محسوس دما خواهیم داشت. نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان دوشنبه مواج خواهند بود. 

وضعیت جوی تهران در ۲ روز آینده

آسمان تهران فردا (۲۹ فروردین) نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه ( ۳۰ فروردین) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و اواخر وقت افزایش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 


https://gorganema.ir