30 فروردین 1402
248

سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و مواج بودن دریاها در نقاط مختلف کشور خبر داد.

رگبار باران در ۷ استان طی امروز و فردا | تهران هم بارانی می‌شود | گرد و خاک ۵ روزه در ۴ استان

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی در جدیدترین پیش‌بینی از وضعیت جوی کشور اعلام کرد که طی‌ ۵ روز آینده در جنوب‌ شرق‌ کشور به‌ ویژه در بخش‌هایی‌ از استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، شمال و شرق‌ فارس‌، رگبار و رعدوبرق‌، وزش‌ باد شدید موقت‌ و در نقاط‌ مستعد خیزش‌ گردوخاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

علاوه بر این‌، امروز چهارشنبه‌ در بخش‌هایی‌ از استان‌های آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، کهگیلویه‌ و بویراحمد، ارتفاعات‌ البرز مرکزی در استان‌های تهران و مازندران و پنجشنبه‌ در مناطقی‌ از غرب‌ اصفهان، جنوب‌ مرکزی، آذربایجان غربی‌ و آذربایجان شرقی‌ رگبار پراکنده، گاهی‌ رعدوبرق‌ و وزش‌ باد انتظار می‌رود.

روز جمعه‌ با گذر امواج‌ تراز میانی‌ در نواحی‌ شمال غرب‌، غرب‌ و غرب‌ سواحل‌ دریای خزر بارش‌ باران گاهی‌ رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ رخ‌ می‌دهد.

همچنین‌ در این‌ روز در بخش‌هایی‌ از مرکز کشور بارش‌ پراکنده و وزش‌ باد پیش‌بینی‌ می‌شود. شنبه‌ و یکشنبه‌ برای غرب‌، مرکز، سواحل‌ دریای خزر و ارتفاعات‌ البرز ابرناکی‌، بارش‌ پراکنده باران و وزش‌ باد انتظار می‌رود. لازم به‌ ذکر است‌ که‌ روز یکشنبه‌ شدت‌ بارش‌ در غرب‌ کشور افزایش‌ می‌یابد.

چهارشنبه‌ در مناطق‌ شرقی‌ کشور، به‌ خصوص‌ شمال استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی‌ و جنوب‌ شرق‌ خراسان رضوی وزش‌ باد شدید رخ‌ می‌دهد که‌ در برخی‌ نقاط‌ موجب‌ خیزش‌ گردوخاک‌ و کاهش‌ دید و کیفیت‌ هوا می‌شود.

از امروز در بیشتر مناطق‌ کشور روند افزایش‌ تدریجی‌ دما آغاز می‌شود. لازم به‌ ذکر است‌ که‌ از امروز تا جمعه‌ در استان‌های ساحلی‌ دریای خزر و اردبیل‌ افزایش‌ محسوس‌ دما و از شنبه‌ در این‌ نواحی‌ روند کاهشی‌ دما پیش‌بینی‌ می‌شود.

از امروز تا یکشنبه‌ شرق‌ دریای عمان و روز جمعه‌ تنگه‌ هرمز مواج‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

دریای خزر نیز از اواخر وقت‌ جمعه‌ و طی‌ روز شنبه‌ مواج‌ خواهد بود.
 


https://gorganema.ir