17 اردیبهشت 1402
188

مُنیبان نوشت: عباسی در واکنش به درخواست کشورهای اروپایی برای فعال کردن مکانیسم ماشه گفت: اروپا الکی می‌گوید که می‌خواهد مکانیسم ماشه را فعال کند به این حرف‌ها گوش ندهید. در هر صورت اگر کسی بخواهد رجز بخواند و مکانیسم ماشه را برای ایران فعال کند ما موردی سخت‌تر از مکانیسم ماشه را برای آنها اجرا خواهیم کرد.

عباسی، نماینده مجلس: اروپا «الکی» می‌گوید، می‌خواهد مکانیسم ماشه را فعال کند
  • رئیس سابق سازمان انرژی اتمی درباره اینکه منظور از موردی سخت‌تر از مکانیسم ماشه چیست، افزود: رژیم صهیونسیتی را در کمتر از ۲۵ سال نابود می‌کنیم.

  • عباسی دوانی در پاسخ به اینکه با وجود اعلام آمریکا برای عدم مذاکره درباره برجام و همچنین ادعای ایران مبنی بر اینکه بدون برجام هم می‌تواند با کشورها رابطه برقرار کند چرا روسیه به دنبال برگرداندن طرفین بر سر میز مذاکرات است، تصریح کرد: روسیه می‌خواهد نشان بدهد به معاملات بین‌المللی پایبند است و این رفتارها در زمره تنظیم روابط با سایر کشورها قرار می‌گیرد. البته خود روسیه نیز هم‌اکنون از تحریم آسیب می‌بیند و در حال آماده کردن خود برای مقابله با تحریم‌ها است. از این‌رو به نفع روسیه است که از تجارب ایران برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند.

  • عضو کمیسیون انرژی مجلس در مورد اینکه اگر روسیه می‌خواهد پایبندی خود را به معاهدات نشان دهد چرا به معاهدات خود پایبند نبود و به اوکراین حمله کرد و در این میان از طریق به کار بردن پهپادهای ایرانی پای ایران را به این جنگ باز کرد، خاطرنشان کرد: وقتی کشوری تهدید می‌شود طبق روش‌های مقابله با تهدید اقدام می‌کند.‌ طی چند سال گذشته غرب در راستای تجزیه روسیه قدم بر می‌داشت و به دنبال این بودند که داخل روسیه را بهم بزنند کما اینکه در مورد اوکراین این اقدام را انجام دادند.

  • عباسی دوانی در پایان یادآور شد: روسیه هر اندازه خویشتن‌داری کرد و تذکر داد، غرب جلوتر آمد و از ابزار رسانه استفاده کرد. در این شرایط برای روسیه هیچ راه دیگری غیر از حمله نظامی باقی نگذاشتند و در نهایت روسیه هم کار درستی انجام داد. در حقیقت حمله نظامی اقدام خوبی نیست اما وقتی گفتگو جواب ندهد و یک طرف زورگویی کند این اتفاق می‌افتد. مانند قضیه مذاکرات برجام است که هر اندازه ایران مذاکره می‌کند و پاسخ می‌دهد اما آنها ما را تهدید به حمله نظامی می‌کنند بر همین اساس در حوزه نظامی باید به صورت بازدارنده عمل کنیم و خود را قوی کنیم.

بیشتر بخوانید:

  • عباسی، نماینده مجلس: چرا با «گدابازی‌ها» به شاسی‌بلند نمایندگان، «گیر» بدهیم؟ / جایی نیست مردم از نماینده‌ها «تقاضای پول» نکنند

  • از «گاری» مرحوم مدرس تا «فیدلیتی» مجلس انقلابی! / فقط «گدابازی» بد است یا «دله‌بازی» هم نکوهیده است؟

  • «آتش‌بس» آغاز شد؟ / «عقب‌نشینی» زودهنگام رئیس دفتر بازرسی رئیسی از شاسی‌بلندهای نمایندگان

  • افشاگری «خودرویی» و تهدید عضو هیات رئیسه مجلس علیه دولت

۲۱۲۲۰


https://gorganema.ir