30 مرداد 1402
80

فروش فیلم «اوپنهایمر» کریستوفر نولان از مرز ۷۰۰ میلیون دلار در جهان گذشت.

تصاویر | چهارمین فیلم پرفروش سال معرفی شد | ۷۰۰ میلیون دلار طی ۵ هفته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، فروش فیلم «اوپنهایمر» کریستوفر نولان در باکس آفیس جهانی از مرز ۷۰۰ میلیون دلار گذشت و به چهارمین فیلم پرفروش سال بدل شد.

تصاویر | چهارمین فیلم پرفروش سال معرفی شد | ۷۰۰ میلیون دلار طی ۵ هفته

این درام تاریخی که رتبه R هم گرفته پس از پنج هفته اکران ۷۱۸ میلیون دلار در سینماهای جهان فروش کرده که ۲۸۵ میلیون دلار آن در آمریکای شمالی و ۴۳۷ میلیون دلار در سطح بین‌المللی بوده است.

به این ترتیب این فیلم موفق‌تر از فیلم «سریع ایکس» با فروش ۷۰۴ میلیون دلار و «اسپایدر من در اسپایدر ورس» با فروش ۶۸۶ میلیون دلار قرار می‌گیرد و «فیلم برادران سوپر ماریو» با فروش ۱.۳۵ میلیارد دلار، «باربی» گرتا گرویگ با فروش ۱.۲۷۹ میلیارد دلار و «نگهبانان کهکشان ۳» مارول با فروش ۸۴۵ میلیون دلار فیلم‌های پرفروش‌تر از آن هستند.

تصاویر | چهارمین فیلم پرفروش سال معرفی شد | ۷۰۰ میلیون دلار طی ۵ هفته

این فروش «اوپنهایمر» را به چهارمین فیلم بزرگ نولان در تمام دوران بدل می‌کند و پشت سر «بین‌ستاره‌ای» با فروش ۷۱۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ و «شوالیه تاریکی» با فروش ۱.۰۰۶ میلیارد دلار، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» با فروش ۱.۰۸ میلیارد دلار و «تلقین» با فروش ۸۳۷ میلیون دلار قرار می‌گیرد. این فیلم همچنین پرفروش‌ترین فیلم نولان در ۵۰ بازار خارج از کشور از جمله آلمان، هند، برزیل و عربستان سعودی است.

در آمریکای شمالی «اوپنهایمر» بیش از یک ماه است که در بین سه فیلم اول فهرست فروش باقی مانده و عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال با رتبه R را از آن خود کرده است.

این فیلم همچنین فروشی ۱۴۶.۴ میلیون دلاری را از نمایش در صفحه نمایش فرمت ممتاز به ویژه آیمکس کسب کرده و پنجمین فیلم پرفروش آیمکس تاکنون شده است. ۴ فیلم برتر آیمکس را فیلم‌های پرفروش ۲ میلیارد دلاری شامل «آواتار» و دنباله‌اش «راه آب»، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» و «انتقام‌جویان: پایان بازی» تشکیل داده‌اند.

تصاویر | چهارمین فیلم پرفروش سال معرفی شد | ۷۰۰ میلیون دلار طی ۵ هفته

نولان «اوپنهایمر» را برمبنای کتاب برنده جایزه پولیتزر «پرومته آمریکایی» ساخته است و کیلیان مورفی در آن در نقش فیزیکدان نظری که روند ساخت بمب اتمی آمریکا را بر عهده داشت، جلوی دوربین رفته است.


https://gorganema.ir