02 شهریور 1402
199

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

آخر هفته بارانی در ۶ استان | کاهش دما در این مناطق از شنبه | وزش باد شدید و گرد و خاک در بعضی مناطق | خزر و خلیج فارس مو

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (پنجشنبه) در برخی‌ نقاط‌ واقع‌ در اردبیل‌، شمال استان‌های آذربایجان شرقی‌ و آذربایجان غربی‌، ارتفاعات‌ البرز مرکزی و غربی‌ رگبار پراکنده، گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ رخ‌ می‌دهد.

جمعه‌ در برخی‌ مناطق‌ واقع‌ در شمال غرب‌ و استان‌های ساحلی‌ دریای خزر و شنبه‌ در برخی‌ مناطق‌ شمال شرق‌ و استان‌های ساحلی‌ دریای خزر رگبار باران، رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ پیش‌بینی‌ می‌شود که‌ بارش‌ در خراسان شمالی‌ و گلستان شدت‌ بیشتری خواهد داشت‌.

یکشنبه‌ در برخی‌ مناطق‌ شمال شرق‌ و سواحل‌ دریای خزر و بخش‌هایی‌ از جنوب‌ بارش‌ پراکنده رخ‌ می‌دهد.

دوشنبه‌ در برخی‌ مناطق‌ هرمزگان، جنوب‌ سیستان و بلوچستان و جنوب‌ کرمان، رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ انتظار می‌رود.

طی‌ ۴ روز آینده در نوار شرقی‌ کشور، به ویژه منطقه‌ زابل‌، در بعضی‌ ساعات‌ وزش‌ باد شدید و خیزش‌ گرد و خاک‌ رخ‌ می‌ دهد.

همچنین‌، امروز و فردا در برخی‌ مناطق‌ جنوب‌ شرق‌، جنوب‌ غرب‌ و شنبه‌ و یکشنبه‌ در برخی‌ مناطق‌ استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز و بخش‌هایی‌ از مرکز در بعضی‌ ساعات‌ وزش‌ باد به‌ نسبت‌ شدید تا شدید و خیزش‌ گرد و خاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

شنبه‌ در استان‌های ساحلی‌ دریای خزر کاهش‌ محسوس‌ دما و در استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز و بخش‌هایی‌ از مرکز کاهش‌ نسبی‌ دما رخ‌ می‌دهد.

جمعه‌ شمال خلیج‌ فارس‌ و شنبه‌ و یکشنبه‌ دریای خزر و خلیج‌ فارس‌ مواج‌ خواهد بود.
 


https://gorganema.ir