12 شهریور 1402
67

در تعطیلات آخر هفته‌ای که گذشت، «فسیل» ۲۵۰ میلیارد تومان را رد کرد و به فروشی رسید که احتمالا به مخیله تهیه‌کننده خود فیلم هم نمی‌رسید. با استناد به فروش «فسیل» باید از رونق سینما در سال ۱۴۰۲ گفت؛ اما اگر این فیلم را از حساب‌وکتاب‌های سینمای امسال کنار بگذاریم، سینما چه وضعی خواهد داشت؟

اگر «فسیل»  اکران نمی شد سینمای ایران امسال ۵۸ درصد کمتر فروش می‌کرد| فسیل ۲۵۰ میلیاردی شد

همشهری آنلاین: دیگر نوشتن از رکوردشکنی «فسیل» تکراری شده، فیلمی که هر آخر هفته بر میزان فروش و تعداد تماشاگرانش می‌افزاید و حسرت بیشتری بر دل رقبایش می‌گذارد و پول افزون‌تری به جیب تهیه‌کننده‌اش و سینماداران سرازیر می‌کند و آمارهای مورد علاقه مدیران سینما را هم ارتقا می‌دهد. اگر آمار و ارقام «فسیل» را از معادلات امسال سینما کنار بگذریم، درک بهتری از شرایط سینما در سال جاری پیدا خواهیم کرد. مطابق آمار «سمفا» (سامانه مدیریت فروش و اکران سینما) تا زمان نگارش این گزارش، اعداد و ارقام سینمای ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

اگر «فسیل»  اکران نمی شد سینمای ایران امسال ۵۸ درصد کمتر فروش می‌کرد| فسیل ۲۵۰ میلیاردی شد

برای بررسی وضعیت سینمای امسال باید «فسیل» را به عنوان نمونه‌ای استثنائی در نظر نگیریم. چراکه «فسیل» در میزان فروش و تعداد تماشاگر  با سایر فیلم‌های سینمای امسال بسیار فاصله دارد و میانگین را چنان بالا می‌برد که به قضاوت‌های نادرست درباره وضعیت سینما دامن می‌زند.  


https://gorganema.ir