12 شهریور 1402
64

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک در ۳ استان خبر داد.

هشدار طوفان شدید به ۳ استان ؛ از اختلال در حمل و نقل شهری و برون شهری تا سقوط دکل‌های برق، اشیا و داربست‌ها

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور برای شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی  هشدار نارنجی صادر کرد. براساس این هشدار فردا (دوشنبه) و پس‌فردا (سه‌شنبه) این استان‌ها درگیر وزش باد شدید، گرد و خاک و در نواحی مستعد طوفان گرد و خاک یا طوفان شن خواهند شد. 

  • رگبار باران و رعد و برق در ۶ استان | گرم‌تر شدن هوا از امروز تا چهارشنبه در بخش‌هایی از کشور | ۵ روز گرد و خاکی در این منطقه

بر اثر این مخاطره جوی در مناطق مستعد طوفان گرد و خاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی موارد زیر را توصیه کرد:

اجتناب از رفت وآمد های غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، آمادگی دستگاه‌های امدادی بویژه مراکز بهداشتی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.


https://gorganema.ir