28 شهریور 1402
86

با پایان ماه صفر آرام آرام کنسرت های موسیقی اجراهای خود را از سر می گیرند اما هنوز برنامه های کنسرت های پاپ اعلام نشده و چند کنسرت سنتی و کلاسیک برگزار می شود اما شهریور ماه، شاهد تنوع آلبوم های متنوع بودیم.

وقتی خوانندگان پاپ برای کنسرت برنامه ندارند آلبوم های موسیقی بیشتر می فروشند

همشهری آنلاین: هنوز خبری از برگزاری کنسرت های موسیقی پاپ نیست، چند روزی است که ماه صفر به پایان رسیده اما به نظر می رسد کنسرت گذاران پاپ هنوز برای برگزاری کنسرت ها در پایتخت و دیگر شهرها برنامه هایشان را اعلام نکرده اند. با این حال چند کنسرت سنتی در پایتخت برگزار می شود و علاوه بر آن شهریورماه امسال آلبوم‌های متنوعی منتشر و روانه بازار شده‌ است. زمانی که کنسرت های موسیقی برگزار نمی شد، انتشار تک آهنگ ها حتی بر انتشار آلبوم های موسیقی پیشی گرفته بود.  در این گزارش نگاهی به چند آلبوم منتشر شده در آخرین ماه تابستان داریم.
آلبوم «بهار آوا» اثری از جمعی از هنرمندان موسیقی نواحی ایران است شامل ۱۱ قطعه موسیقی و توسط حوزه هنری منتشر شده است.در این آلبوم می‌توان قطعاتی از حاج سهراب محمدی 
آلبوم موسیقی «احساس رهایی» اثری از رسول بهداد و با آهنگسازی مصباح قمصری است.این اثر که توسط «نغمه‌سازان دلنشین» منتشر شده است، شامل ۹ قطعه می‌شود و اثری بی‌کلام در ژانر موسیقی تلفیقی است که به آهنگسازی مصباح قمصری و نوازندگی سازهای کوبه‌ای رسول بهداد در ۹ قطعه منتشر شده است.آلبوم «هستی پنهان» برداشتی از تصانیف قدیمی و بداهه‌نوازی در آواز افشاری و آواز دشتی است.
تصنیف «خواهم که بر زلفت» از ساخته‌های علی‌اکبر شیدا، تنظیم شده توسط رضا طریقت، «مثنوی افشاری»، بداهه‌نوازی علی طریقت و فضاسازی الکترونیک رضا طریقت، «هستی پنهان» برگرفته از موسیقی خراسانی ساخته علی طریقت و تنظیم رضا طریقت، «بداهه دشتی» بداهه نوازی در فضای دشتی توسط علی طریقت و فضاسازی الکترونیک رضا طریقت نیز از دیگر فضاهای شنیدنی این اثر محسوب می‌شود.«همنشین خیال» یکی دیگر از آثار منتشر شده این روزهای بازار موسیقی است که با تکنوازی تار پانیذ مجاهدنیا و نوازندگی تمبک کامران منتظری به بازار موسیقی رسیده است.
سکوت بی پایان و ادامه دو آلبوم
همچنین قرار است پویا نیک‌پور از نوازندگان و آهنگسازان موسیقی کشورمان تازه ترین آلبوم خود را با عنوان «سکوت بی پایان» پیش روی مخاطبان قرار دهد. این اثر در ادامه ۲ آلبوم قبلی نیک پور «صدای سکوت» و «راه بی پایان» است و شامل ۱۴ قطعه به آهنگسازی خود نیک پور خواهد بود.

از اجرای موسیقی بانوان تا ارکستر سمفونیک
پنجم و ششم مهر ماه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی در تالار وحدت روی صحنه می رود. همچنین نمایش سنتی «حیران خانم» ویژه بانوان هفتم مهر ماه در دو سانس در برج آزادی اجرا دارد. بلیت های این اجرا از ۲۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.
گروه شهپر هم کنسرت خود را در فرهنگسرای نیاوران در دهم مهر ماه برگزار خواهد کرد.این اجرا با اشعار شاهنامه فردوسی همراه است. بلیت های کنسرت از کف ۲۵۰ هزار تومان تا سقف ۳۵۰ هزار تومان به فروش می رسد.


https://gorganema.ir