22 بهمن 1402
51

اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای بمناسبت راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد: حضور گسترده مردمی و جلوه پررنگ جوانان در صحنه‌ها و میدان‌های انقلابی همیشه موجب تحیّر دشمنان ایران و انقلاب شده است، دشمنانی که لحظه‌ای از ایجاد شکاف بین آحاد ملت دست نمی‌کشند و اختلاف سیاسی، اختلاف‌نظرهای سطحی در جامعه را دستاویز اغراض تفرقه‌جویانه قرار می‌دهند؛

اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب: جلوه پررنگ جوانان در صحنه‌ها همیشه موجب تحیّر دشمنان است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همزمان با فرا رسیدن چهل پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن دعوت اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از مردم انقلابی ایران به‌ویژه جوانان برای حضور گسترده در راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1357، معجزه‌ای الهی بود که در سایه ایمان و جوشش مردمی و رهبری حضرت امام خمینی (ره) به ثمر رسید. راهپیمایی عظیم مردمی، هر سال در 22 بهمن ، امتداد یوم‌الله پیروزی انقلاب اسلامی و نشانه‌ای آشکار بر ناکامی همیشگی دشمنانِ انقلاب بوده و خواهد بود. بی‌تردید بینش و جوشش اسلامی و نوشوندگی ایمانی میان نسل‌های مختلف ملت مسلمان ایران در مسیر نورانی و قدسی انقلاب اسلامی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد انقلاب اسلامی است که روشنگر استقامت در راه و تداوم مسیر تا رسیدن به طلیعه قدسی خورشید ولایت عظمی [ارواحنافداه] و ره‌نامه فرداها و دلیلِ پویاییِ مردم ایران است.

یکپارچگی و وحدت ملت و عبور از گردنه‌ها به سمت قله‌ها:

حضور گسترده مردمی و جلوه پررنگ جوانان در صحنه‌ها و میدان‌های انقلابی همیشه موجب تحیّر دشمنان ایران و انقلاب شده است، دشمنانی که لحظه‌ای از ایجاد شکاف بین آحاد ملت دست نمی‌کشند و اختلاف سیاسی، اختلاف‌نظرهای سطحی در جامعه را دستاویز اغراض تفرقه‌جویانه قرار می‌دهند؛ هرساله جهانیان، شاهد واپاشی تلاش‌ها و محاسبات دشمنان ملت و نظام در مواجهه با پرتو جلوه همیشگی ملت انقلابی در راهپیمایی روز بزرگ انقلابی و ملی ۲۲ بهمن هستند یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ [آیه 8/سوره مبارکه صف]، بی‌تردید حضور آحاد ملت ایران انقلابی در این روز نشانگر غلط‌بودن محاسبات و خنثی‌شدن هرساله سازوکارها در دستگاه محاسباتی دشمن است؛ راهبرد بزرگ ملی ایرانیان مسلمان در مشارکت در همه ارکان تصمیم برای خود و تمسک به وحدت کلمه موجب متلاشی‌شدن همه راهبردهای دشمن در جداسازی مردم از نظام، شده است و از سویی دیگر گرایش ذاتی «نظام‌انقلابی» به مردم و کمک‌های خدای متعال به دست مردم تحت مسیر منوّر ساختار پیش‌رونده امت و امامت باعث خنثی‌شدنِ دشمنی‌ها و رشد ایمان و امید به آینده و حرکت به سمت قله‌ها و عبور از بزنگاه‌هاخواهد بود؛ ازاین‌رو در ایران اسلامی نا‌امیدی همواره در شکوهِ مشارکت و پرتو ایمان و همدلی ملی رنگ می‌بازد و امید به آینده پرابهت ایران اسلامی، رنگ واقعیت می‌گیرد.

پیام راهپیمایی برای انتخابات‌های پیشِ ‌رو:

راهپیمایی امسال هم می‌تواند مثل همیشه، تجلیِ زیبای پیوند میان امام و امت در مسیر تعالی کشور و نمودار روزهای بسیار درخشان انقلاب و کشور با حضور گسترده مردم و جوانان در‌ تجدید عهد با امام راحل (ره) باشد، هر حضور مردمی، مطالبه و تأکید روزافزون بر ارزش‌های فطریِ انقلاب و نیز یادآور ضرورت تلاش مضاعف مسئولین کنونی و تذکر مسیر حقیقی به تمام کسانی که به عنوان انتخاب‌شونده در انتخابات پیش‌رو در حال تلاش هستند تا برای تحقق اهداف و پیمودن مسیر ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تلاشی روزافزون کنند؛ ازاین‌رو تحول، اصلی‌ترین راه دستیابی به حقیقت نظریه نظام انقلابی و تمرکز بیش‌ازپیش بر جامعه‌پردازی اسلامی لازمه اقدامات خرد و کلان عالمانه و شجاعانه برای حل مسائل انباشته ناشی از فاصله‌گرفتن در برخی برهه‌ها و زمان‌ها از روحیه انقلابی و راهی برای جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی و غفلت‌های احتمالی است.

میدان‌داری راهگشای نسل نو در امتداد انقلاب اسلامی:

حضور پرشور جوانان در ۲۲ بهمن، مصداقی عینی از میدان‌داری مبتکرانه و راهگشای نسلِ نو در تداوم حضور متعهدانه در مسیر انقلاب اسلامی است. این شور و اشتیاق، نشانگر اعتقاد راسخ جوانان به بنیان‌ها و آرمان‌های انقلاب است؛ ازاین‌رو جوانان با نقد روندها و روش‌های ناهمگون با آرمان‌ها، به برخی مسئولین و صاحبان حرف‌های بی‌عمل گوشزد می‌کنند که باید شنوای نقدها باشند که نقد همانا، نعمت خدا است. جوانان، با الهام و روحیه‌گرفتن از تأکید بیانیه گام دوم انقلاب بر آن‌ها، به دنبال حرکت استکمالی در مسیر آرمان‌ها هستند. جوشش انقلابی ملت، پشتوانه‌ای قوی برای این حرکت است و جلوگیری از رکود و خموشی، رسالتی است که جوانان بر دوش خود احساس می‌کنند. آینده انقلاب اسلامی در دستان جوانان است. نسلی که با خلاقیت، نوآوری و روحیه انقلابی خود، مسیر پیشرفت و تعالی ایران اسلامی را هموار خواهد کرد.

پرهیز از محافظه‌کاری و دعوت به انقلابی‌گری پیام حضور همیشگی مردم و بخصوص جوانان:

«کاهش فرهنگ نقد و نقدپذیری» حرکتی محافظه‌کارانه و غیرانقلابی است، باید با مشارکت مردمی و تبیین روح و عقل‌افزای حضور منسجم و آگاه، زنگ خطر بیزاری از محافظه‌کاری‌های بیهوده به صدا درآید. غلبه رویکردهای دیوانی بر اصالتِ انقلابی، خاری در چشم نسل جوان انقلابی و ضد «نظریه نظام انقلابی» است. کم‌توجهی به اصل عدالت، ریشه بسیاری از نابسامانی‌ها در عرصه‌های حیات ملی و لایه‌های حاکمیتی است. نگاه‌های لیبرال و غیرانقلابی و سیطره گفتمانی «نظم سکولار» بر اذهان مدیران و کارگزاران، آفت جان انقلاب‌ها از جمله انقلاب اصیل و اسلامی مردم ایران است که می‌بایست با بازگشت و به عمل آوردن توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم و در جهت رفع همه این اشکالات اقدام کرد؛ بی‌تردید پیوند و حضور مردمی می‌تواند به سریع‌ترین شکل ممکن رافع هرگونه دوری از مکتب امام [ره] در اذهانِ کم‌اطلاع یا درمان‌کننده کم‌ترین انحراف ممکن باشد.

دعوت دوباره اندیشگاه برای شرکت در راهپیمایی عظیم مردمی:

اندیشگاه بیانیه گام دوم ضمن دعوت از همه ایرانیان عزیز که دغدغه استقلال و عزت کشور را دارند، به‌ویژه جوانان، برای حضورِ حداکثری در صحنه‌ها و کنشگری‌های ملّی به‌خصوص حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲، در راستای تحقق مطالبات جوانان انقلابی خود را ملتزم به اقامه علمی، گفتمانی و عملی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانسته و با امت انقلابی و امام حکیم امت پیمان می‌بندد که از هیچ کوشش اندیشه‌ورزانه و مطالبه‌گرانه‌‌ای برای افزایش و بهبود مشارکت آگاهانه ملت در ابعاد مختلف حضور از جمله انتخابات پیش‌ِ رو و احقاق اهداف بیانیه دریغ نورزد و با همفکری و همدلی همه صاحب‌نظران به‌ویژه نخبگان جوان در پرتو هدایت حکیمانه ولی‌فقیه و با جهاد تببین و دعوت و پی‌گیری برای آزاداندیشی و فکرورزی به تکوین نظری و عملی «نظریه نظام انقلابی» همت گمارد و خود با الهام و ابرام بر فضای ترسیمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مجاهدانه تلاشگر حقیقی در مطالعه و مطالبه تحول در راهبردها و راه‌کنش‌ها و منادی پیگیرِ توصیه‌های بیانیه باشد.

اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)

۲۱ بهمن ۱۴۰۲

پایان پیام/


https://gorganema.ir