04 فروردین 1403
35

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در پی حمله تروریستی در مسکو با ابراز همدردی گفت: تصاویر وحشتناک هستند.

واکنش آمریکا به حمله تروریستی در مسکو: تصاویر وحشتناک هستند؛اوکراین نقشی ندارد

به گزارش خبرآنلاین، «جان کربی» عضو شورای امنیت ملی آمریکا و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی این شورا عصر جمعه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن، با قربانیان حمله تروریستی آشکار در مسکو ابراز همدردی کرد و گفت: «تصاویر وحشتناک هستند و تماشای آن سخت است. ما با قربانیان این تیراندازی وحشتناک ابراز همدردی می کنیم.»

کربی در عین حال گفت که نمی توان در مورد جزئیات آن صحبت کرد، چون وقایع درحال اتفاق افتادن هستند.

به گزارش ایرنا این سخنگوی کاخ سفید گفت: «ما اوکراین را تشویق به حمله به داخل خاک روسیه نمی‌کنیم یا این کشور را قادر به این اقدام نمی سازیم. در حال حاضر هیچ نشانه ای مبنی بر دست داشتن اوکراین یا اوکراینی ها در این تیراندازی وجود ندارد.»

در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از ۱۴ نفر کشته و حداقل یکصد نفر محبوس برجای گذاشته است.

به گزارش جمعه شب ایرنا از اسپوتنیک، تیراندازی در سالن کنسرت شهر «کروکوس» به کشته شدن دست‌کم ۱۴ نفر منجر شده است.

یک شاهد عینی در گفت وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که که پس از شلیک گلوله‌ها از سوی افرادی با لباس شبه نظامی و پرتاب نارنجک از سوی آنها، آتش سوزی در ساختمان کروکوس آغاز شد.

به گفته این شاهد عینی، سپس افراد حاضر در سالن برای فرار از تیراندازی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آنجا دراز کشیدند و پس از آن شروع به خزیدن کردند که بسیاری از آنها موفق شدند از سالن خارج شوند اما حدقل یکصد نفر در سالن محبوس شده‌اند.

وزارت بهداشت منطقه مسکو نیز به اسپوتنیک گفت که در حال حاضر بیش از ۵۰ تیم آمبولانس به منطقه حادثه برای ارائه خدمات پزشکی به همه نیازمندان اعزام شده‌اند.

وزارت شرایط اضطراری مسکو نیز با اعلام اینکه کار برای نجات افراد از پشت بام ساختمان با استفاده از مکانیزم‌های بالابر در حال انجام است، گفت: تاکنون حدود یکصد نفر توسط آتش نشانان از کروکوس خارج شدند.

۳۱۰۳۱۰


https://gorganema.ir