27 فروردین 1403
7

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی پاسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی را بر مبنای ماده ۵۱ منشور ملل متحد مشروع دانست و گفت: حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی جمهوری اسلامی در دمشق به معنای حمله به خاک ایران محسوب می‌شود.

شلیک بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به سوی سرزمین های اشغالی به روایت نبویان /معادلات سیاسی و نظامی به نفع ایران رقم خورد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدمحمود نبویان، در واکنش به پاسخ جمهوری اسلامی به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران دمشق، گفت: پاسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی، مشروع بود چرا که حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق سوریه به معنای حمله به خاک ایران اسلامی محسوب می‌شود و طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد داده شده است.

بنابر گزارش ایرنا، نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تشریح ماده ۵۱ منشور ملل متحد افزود: در صورتی که یک عضو سازمان ملل مورد تجاوز واقع شود، هیچ‌ یک از مقررات منشور ملل متحد به حق طبیعی دفاع مشروع لطمه وارد نخواهد آورد و اقداماتی که اعضاء برای اجرای حق دفاع مشروع به عمل می‌آورند، باید فورا به شورای امنیت اطلاع دهند.

نبویان با بیان اینکه وقتی فرماندهان و سربازان ایران اسلامی در سوریه مورد حمله صهیونیست‌ها قرار می‌گیرند، پاسخ به این رژیم باید قاطع انجام شود، تصریح کرد: در این پاسخ تمام دنیا متوجه شدند که قدرت جمهوری اسلامی چه میزان است.

وی ادامه داد: آمریکا، انگلیس و شوروی در جنگ جهانی به راحتی ایران را جولانگاه تاخت و تاز خود قرار دادند اما امروز جمهوری اسلامی برای نخستین بار در بزرگترین حمله پهپادی رژیم صهیونیستی را آماج حملات خود قرار داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد که به آسمان سرزمین‌های اشغالی شلیک شد، اضافه کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به صورت دقیق و هماهنگ از شهرهای مختلف کشور، به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی پاسخ دادند که نشان می‌دهد ایران نسبت به هیچ تعرض و تجاوزی از سوی هر کشوری، جریانی، گروهی یا اشغالگری نظیر رژیم صهیونیستی، مماشات نخواهد کرد و پاسخ محکمی به آنها خواهد داد.

نبویان رژیم صهیونیستی را شر مطلق و محور شرارت عنوان کرد و گفت: رژیم صهیونیستی با کمک آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه در غزه به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد که سبب به شهادت رساندن بیش از ۳۵ هزار فلسطینی شد. اما به آمریکا و این خبیثان عالم پیام می‌دهیم اگر غلط دوباره‌ای تکرار کنند، پاسخ ایران کوبنده تر خواهد بود و تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه منهدم می‌شوند.

عملیات «وعده صادق» بارقه‌ای از نیروی ایمان و همتی بلند بود

همچنین، سعید جلیلی در پیامی به مناسبت اجرای عملیات وعده صادق علیه اسرائیل نوشت: «آذرخشی که دیشب در پی طوفان الاقصی درخشید، برق از چشم سلطه‌گران و سلطه‌پذیران پراند. این تنها بارقه‌ای از نیروی ایمان و همتی بلند بود که در طول سال‌ها با ایستادگی در مسیر پیشرفت، موازنۀ قوای سخت را گام به گام وارونه کرد و قدرت نرم خود را به پشتوانه‌ای سخت برای تحول در مناسبات ناعادلانه جهان مبدل ساخت.»

جمهوری اسلامی هیمنه اسرائیل را در جهان شکست

همچنین ایسنا نوشت؛ عادل نجف زاده، عملیات سپاه پاسداران را برای در هم کوبیدن هیمنه رژیم صهیونیستی ستود و گفت: همه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب برای هر گونه فداکاری برای کشور و ملت هستیم.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس با اشاره به شادی و جشن مردم ایران و سایر کشورهای از حمله پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: همزمان با عملیات غرورآفرین بغض ملت ایران و سایر ملت‌های آزادی خواه جهان ترکید و طنین فریاد مرگ بر اسرائیل در سراسر کشور طنین انداز شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی را هم در صحنه‌های بین المللی و هم در صحنه نبرد شکست داد و مردم جهان پی به حقانیت و قدرت ایران بردند. سپاه با این عملیات چشمان جهانیان را خیره کرد و معادلات سیاسی و نظامی در منطقه به نفع جمهوری اسلامی رقم خورد.

۲۷۲۱۵


https://gorganema.ir