17 اردیبهشت 1403
13

نماینده زنجان در مجلس در خصوص ریاست مجلس دوازدهم گفت: در وضعیتی که در حال حاضر حاکم است و بر اساس تعامل بین نمایندگانی که رأی آوردند و جریاناتی که وجود دارد، می‌بینیم؛ غیر از محمدباقر قالیباف من فعلا شخصی را پررنگ نمی‌بینم.

حضور پررنگ پایداری ها و شورای ائتلاف در مجلس آینده/ باقری: بعید می‌دانم غیر از قالیباف کسی رئیس مجلس شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چند روزی تا دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راهی نمانده است. باید منتظر ماند ترکیب مجلس آینده چطور رقم خواهد خورد. در این باره مهدی باقری نماینده مردم زنجان و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: مردم در حوزه‌های انتخابیه‌ای که هنوز نتوانستند منتخب خود را تعیین کنند، انشاالله روز جمعه به پای صندوق رأی بیایند و به تکمیل مجلس کمک کنند. مجلس دوازدهم تاکنون به انسجام مجلس یازدهم نبوده است و افرادی که رای آوردند آن انسجام فکری و خروجی سیاسی که در مجلس یازدهم بوده را نداشته‌اند و به صورت قاطع نمی‌شود گفت که آیا ترکیب مجلس دوازدهم نیز همدلی و یکنواختی را مانند مجلس یازدهم می‌تواند داشته باشد یا خیر؟! صحن مجلس متمایل به همان سمت مجلس یازدهم خواهد بود و جریان سیاسی اصولگرای شورای ائتلاف و پایداری نقش پررنگی خواهد داشت.

وی در گفتگو با جماران، در واکنش به ریاست مجلس دوازدهم، گفت: در وضعیتی که در حال حاضر حاکم است و بر اساس تعامل بین نمایندگانی که رأی آوردند و جریاناتی که وجود دارد، می بینیم؛ غیر از محمد باقر قالیباف من فعلا شخصی را پررنگ نمی‌بینم و بعید می‌دانم غیر ایشان کسی رئیس شود.

نماینده زنجان تصریح کرد: کار خدمت عمومی در خدمت تمام قوا است. تمام دستگاه‌ها در حال خدمت عمومی هستند تا مشکلات را حل کنند و این کار فقط با همدلی و وحدت امکان پذیر است. شعارهای سال ناظر به واقعیت‌های جامعه است. با توجه به واقعیت‌های جامعه، راهی غیر از مشارکت در تمام عرصه‌ها وجود ندارد و خصوصا در بحث اقتصاد که مهم‌ترین چالش کشور ما است، اگر آن تعامل و همکاری اتفاق بیافتد امید مردم را دربر خواهد داشت.

باقری گفت: انتقادات، نگاه‌ها و سلیقه‌ها بر سر جای خود است، اما دلیل بر اختلاف نیست که بخواهد به فضای عمومی جامعه کشیده شود. اگر همدلی و همکاری تحقق پیدا کند قطعا تاثیر مهمی در رضایتمندی عمومی جامعه خواهد داشت و به نظرم امروز که نقطه شروع مجلس است، دوستان نماینده در موضوعاتی مثل ترکیب روسای کمیسیون‌ها و هیات رئیسه باید تمام تلاش خود را کنند که با انسجام کار پیش برود. در سالی تا انتخابات ریاست جمهوری در پیش داریم اگر مردم اختلافات را ببینند طبیعتا اثر منفی خواهد گذاشت.

عضو کمیسیون قضایی مجلس به بحث «انقلابی بودن» مجلس آتی پرداخت و گفت: این یک موضوع سیاسی نیست، وقتی بحث انقلابی بودن مطرح است یعنی خدمت‌رسانی درست به مردم. هیچ دولت و دستگاهی انقلابی بودن را به دست نخواهد آورد، الّا اینکه خدمات درست را به ملت ارائه کند. دوستان باید با وجود اختلاف سلیقه‌هایی که طبیعی است، باید بتوانند با وحدت چهره دیگری از انقلابی بودن نشان دهند تا مجلس بعدی انقلابی‌تر شود.‌ مجلس یازدهم به خاطر جهت‌گیری‌های کلی که داشت در جهت رفع مشکل محرومان، وحدت در جامعه و همکاری و همدلی با دولت و حل مسائل و چالش‌های روز حرکت می‌کرد و قطعا انقلابی بود. البته اگر تنها کارنامه را ببینیم که چند درصد اهداف محقق شده است، درست نیست.

۲۷۲۱۸


https://gorganema.ir