18 خرداد 1403
25

بنابر گفته محققان جنگی آمریکایی بمب‌فکن B-۲۱ آمریکا نمی‌تواند در مقابل نیروی هوایی چین به تنهایی عملکرد تاثیرگذاری داشته باشد، مگر آنکه با F-۳۵ همراه شده و به موشک‌های گازیلیون AIM-۲۶۰ مجهز شود.

تحلیلگران آمریکایی: بمب‌افکن B-21 به‌تنهایی حریف نیروی هوایی چین نمی‌شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بمب‌افکن B-۲۱ Raider از نوع تهاجمی رادارگریز با قابلیت نفوذ دوگانه است که قادر به حمل مهمات متعارف و هسته‌ای است؛ B-۲۱ ستون فقرات نیروی بمب افکن آینده نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در کنار B-۵۲ خواهد بود. B-۲۱ برای عملیات در محیط تهدید پیشرفته فردا طراحی شده است، نقش مهمی در تضمین توانمندی نیروی هوایی پایدار آمریکا خواهد داشت.

B-۲۱ Raider قابلیت‌هایی از جمله اطلاعات، نظارت و شناسایی، حمله الکترونیکی و ارتباط را دارا است. این بمب‌افکن دارای قابلیت حمل موشک‌های هسته‌ای است و برای انجام عملیات‌های سرنشین‌دار یا بدون سرنشین طراحی شده است. علاوه بر این، می‌تواند از ترکیب گسترده‌ای از مهمات و حمله مستقیم استفاده کند.

تحلیلگران آمریکایی: B-۲۱ به تنهایی حریف موشک‌های AWACS قاتل چین نمی‌شود!
بمب‌افکن B-۲۱

حال پرسش اینجا است که با توجه به قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن، آیا می‌توان B-۲۱ را در مقابل موشک‌های هوا به هوا بلند کرد و کل نیروی هوایی را دور نگه داشت؟

B-۲۱ و F-۳۵ جفت جاودانه

گفته می‌شود که ترکیب B-۲۱ Raider و F-۳۵ در میدان نبرد یکی از بهترین‌ آرایش‌ها را تشکیل می‌دهد.

در حال حاضر، نیروی هوایی چین دارای موشک دوربردی به نام PL-۱۵ با برد ۱۹۰ تا ۳۰۵ کیلومتر است. برخی آن را "قاتل AWACS" نامیده‌اند. زیرا می توان آن را در جنگنده‌های رادارگریز J-۲۰ بارگیری کرد. از نظر تئوری، J-۲۰ ممکن است مخفیانه از کنار جنگنده های آمریکایی عبور کند و با شلیک این موشک، ضربات مهلکی به نیروی هوایی آمریکا وارد کند.

تحلیلگران آمریکایی: B-۲۱ به تنهایی حریف موشک‌های AWACS قاتل چین نمی‌شود!
موشک PL-۱۵ در مخزن تسلیحات جنگنده J20

بنابراین، گفته می‌شود که برای مقابله B-۲۱ با موشک‌های AWACS قاتل چین، این بمب‌افکن باید به موشک گازیلیون AIM-۲۶۰ مجهز شود و F-۳۵ها، J-۲۰ها را رهگیری کنند تا قبل از آنکه به اندازه کافی برای پرتاب نزدیک شوند، آن‌ها را هدف قرار دهند. خلبان F-۳۵ می‌تواند از B-۲۱ درخواست شلیک موشک AIM-260 کند و سپس کنترل موشک را به دست بگیرد و آن را به سمت J-۲۰ هدایت کند.

منبع: theaviationgeekclub

۲۲۷۲۲۷


https://gorganema.ir