20 خرداد 1403
38

وبگاه آمریکایی «میدل ایست فروم» ادعا کرد دستگاه اطلاعاتی آمریکا (سیا) با خانواده بارزانی ارتباط دارد و آمریکایی ها از طریق اقلیم کردستان، کشورهای منطقه را که مخالف سیاست های آنها هستند زیر نظر می گیرند.

ادعای وبسایت آمریکایی: سازمان سیا با خانواده بارزانی ارتباط دارد

به گزارش خبرآنلاین، در گزارش این پایگاه آمریکایی که توسط «مایکل روین» روزنامه نگار مشهور آمریکایی تهیه شده، آمده است: مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان دارای کارت اقامت ۲۰ ساله در آمریکا است.

این گزارش می افزاید: «مکی ریویند» و صندوق قربانیان کردستان، شکایتی را در دادگاه بدوی شهر کلمبیا در ایالت واشنگتن، علیه برخی از افراد خاندان بارزانی از جمله مسعود بارزانی و پسرش مسرور بارزانی اقامه و آنها را به جرایمی از قبیل قتل، آدم ربایی، جعل و گروکشی متهم کرده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه عراقی المعلومه، براساس این گزارش، صندوق قربانیان کردستان، تصویری از گرین کارت مسرور بارزانی که نشان دهنده دریافت اقامت دائمی توسط وی در آمریکا به مدت دو دهه است به دست آورده است.

میدل ایست فروم تأکید کرده است: ممکن است مسرور بارزانی بر این باور باشد که شراکت امنیتی با آمریکا باعث مصونیت وی از جنایات مندرج در پرونده مطروحه علیه وی است اما وی در اشتباه است. مسرور بارزانی مسئول شورای امنیت اقلیم کردستان عراق بود که به واسطه منصبش به طور منظم با سازمان سیا در ارتباط بود.

این گزارش خاطرنشان کرده است: مسرور بارزانی و برادر کوچکترش اویس، به عنوان مسئول یگان های ویژه نیروهای پیشمرگ و دستگاه اطلاعاتی اقلیم کردستان ظاهرا در کنار یکدیگر با همکاری آمریکایی ها در حال مقابله با تروریسم بودند اما در واقع، این دو تشکیلات، شبه نظامیانی برای پاکسازی رقبا به شمار می آمدند.

مایکل روین افشا می کند که سازمان سیا در مقابل خدمات مسرور بارزانی به وی پاداش پرداخت می کرده است.

این روزنامه نگار آمریکایی خاطرنشان می کند دلیل اصلی حمایت واشنگتن از سران اقلیم کردستان، بیشتر دادن مجوز فعالیت به نیروهای آمریکا و سازمان سیا در منطقه تحت کنترل آنها بوده است نه انگیزه های اخلاقی.

310310


https://gorganema.ir