22 خرداد 1403
19

نماینده اردستان درباره قول محمدباقر قالیباف برای عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: «اگر آقای قالیباف چنین قولی داده باشند این وفای به عهد خیلی اهمیت دارد و اگر کسی مسئله به این مهمی را رعایت نکند، در آینده خیلی از قول‌هایش را زیر پا خواهد گذاشت اما ...»

شائبه پرداخت پول در انتخابات هیات رئیسه مجلس /قالیباف واقعا قول عدم کاندیداتوری را داده بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «دلیل رأی بالای قالیباف برای ریاست پارلمان، نظر مثبت فراکسیون مستقلین بود، زیرا قالیباف به آنها گفت که در مجلس خواهد ماند و هرگز کاندیدای ریاست‌جمهوری نخواهد شد.» این جمله غلامرضا نوری‌قزلجه عضو شاخص فراکسیون مستقلین درباره تعهد قالیباف برای کاندیدا نشدن در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد اما در آخرین ساعات ثبت‌نام کاندیداها، محمد باقر قالیباف خود را به ساختمان وزارت کشور رساند تا برای چهارمین بار، شانس خود را در کارزار رقابت‌های ریاست جمهوری بی‌آزماید.

در همین راستا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده پیشین مجلس، در واکنش به ثبت‌نام محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری نوشت: «در انتخابات هیئت رئیسه به دوستان مستقلین گفتم: رای دادن به قالیباف خیانت به نظام و شهداست. گفتند: قول داده کاندیدای ریاست جمهوری نشود. گفتم: قالیباف پایبند به هیچ اصولی نیست و شهوت قدرت دارد. بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری! گفتند: اشتباه کردیم! گفتم: استغفار کنید!»

گویا قالیباف قول داده است که کاندیدا نشود

احمد بخشایش اردستانی، نماینده اردستان در مجلس دوازدهم و عضو فراکسیون مستقلین، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره قول محمدباقر قالیباف به مستقلین گفت: «انتخاب شدن و انتخاب کردن حق هر فرد ایرانی است و هر کسی می‌تواند انتخاب شود ولی چون من عضو موسسه فراکسیون مستقلین هستم و از زبان آقای نوری قزلجه شنیدم که ایشان قول دادند، طبیعتاً به آقای نوری قزلجه بها می‌دهم و احساس می‌کنم آقای قالیباف قول داده است که کاندیدا نشود و در مجلس بماند.»

وی گفت: «اگر آقای قالیباف چنین قولی داده باشند این وفای به عهد خیلی اهمیت دارد و اگر کسی مسئله به این مهمی را رعایت نکند، در آینده خیلی از قول‌هایش را زیر پا خواهد گذاشت اما اگر واقعاً ایشان قولی نداده باشد، حق دارد که کاندیدا شود و خودش را در معرض رأی مردم قرار دهد و این یک بحث دیگر است.»

نمی‌دانم مردم چه قضاوتی خواهند کرد

نماینده اردستان در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این عدم وفای به عهد در مراودات شما با آقای قالیباف تاثیرگذار خواهد بود گفت: « طبیعتاً بله. یکی از ویژگی‌های هر انسانی وفای به عهد و قول است، اگر ایشان قول داده و گفته کاندیدا نمی‌شود، خوب است. اما در عالم سیاسی همه مسائل نسبی است. خیلی از وعده‌ها و قول‌ها، داده می‌شود اما به آنان عمل نمی‌شود.»

وی افزود: «شاید کاندیدای ریاست جمهوری بودن برای ایشان یک سکوی پرش باشد و ریسک است، همانطور که می‌توانست رئیس مجلس هم نشود. البته اگر ایشان رئیس مجلس نمی‌شد، برایش کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری جالب نبود. با این حال نمی‌دانم مردم چه قضاوتی خواهند کرد یا به مسئله توجه خواهند کرد یا خیر؟»

بخشایش اردستانی با اشاره به عملکرد قالیباف در شهرداری گفت: «البته باید به عملکرد اشخاص هم توجه شود. انصافا آقای قالیباف در شهرداری تهران کارهای خوبی را انجام داد مانند ساخت بزرگراه امام علی(ع) که از شاه‌عبدالعظیم تا بالای سوهانک ادامه دارد و از این بابت باید تشویق شود. ولی اینکه قول داده بود کاندیدا نخواهد شد اما الآن ثبت‌نام کرده است، بحث دیگری است.»

عضو فراکسیون مستقلین گفت :«من بایستی ببینم که ایشان واقعاً قول داده یا دو پهلو صحبت کرده یا اینکه آقای نوری قزلجه این جمله را گفت فقط برای اینکه اعضای فراکسیون را متأثر کند. این موضوع را نمی‌دانم و باید بررسی کنم.»

در فراکسیون گفتند به قالیباف رأی بدهیم

این نماینده مجلس درباره ائتلاف فراکسیون مستقلین با قالیباف در انتخابات هیات رئیسه، خاطرنشان کرد: «در انتخابات هیات رئیسه ائتلاف نکردیم اما در انتخاب رئیس ائتلاف صورت گرفت. یعنی هنگامی که انتخاب‌ها برای رؤسا انجام گرفت، در فراکسیون مستقلین گفتند که ما به آقای قالیباف رأی می‌دهیم. بنابراین در این مسئله ائتلاف بود اما در بحث هیات رئیسه چنین ائتلافی وجود نداشت.»

وی همچنین تاکید کرد : «یک نکته را هم نمی‌دانم ولی شنیده‌ام. برخی برای اینکه به این جایگاه برسند هزینه‌های زیادی را پرداختند، امیدوارم که این جمله صحیح نباشد.»

نماینده اردستان از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد اما گفت: «با چندتا از نماینده‌ها که صحبت می‌کردم که با آنها خیلی آشنا نبودم، گفتند مثلاً در مراسم مختلف، شامی و لباسی و کت و شلواری دادند. از میزان صحت و سقم‌ این ماجرا خبر ندارم که آیا درست است یا غلط و خودم به این موضوع نرسیده‌ام. امیدوارم که این حرف غلط باشد زیرا احساس بدی به من دست داد که در آینده کشور طبیعتاً همه چیز بر مبنای مادیات و پول می‌چرخد و حتی روزگاری را می‌بینم که افراد حتی برای به دست آوردن منصب ها هم باید پول بپردازند. اگر یک روزی به اینجا رسید که برای هر منصبی باید پول و هزینه بپردازیم، خیلی خیلی بد است.»

27215


https://gorganema.ir