25 خرداد 1403
23

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که آمریکا از پاسخ جنبش حماس به طرح صلح مطرح شده از سوی بایدن شده است.

ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: تقابل اسرائیل و حزب الله به نقطه هشدار رسیده است

به گزارش خبرآنلاین؛ حماس در نهایت به پیشنهاد صلح مطرح شده از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که به طور یکجانبه در راستای منافع رژیم صهیونیستی تنظیم شده بود پاسخ رسمی داد؛ موضوعی که اکنون مقامات واشنگتن از آن راضی نیستند.

بر این اساس، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری امروز خود در جمع اصحاب رسانه مدعی شد که واشنگتن از پاسخ اخیر جنبش حماس به طرح صلح بایدن ناراضی بوده و به عبارت بهتر این پاسخ باعث ناامیدی آمریکا شده است.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، این مقام آمریکایی بدون اشاره به توحش رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان در غزه و عدم پایبندی تل آویو به قوانین بشردوستانه، خاطر نشان کرد: پاسخ حماس به این طرح طول کشید. همچنین حماس متمم‌هایی را به این طرح افزوده است که باعث تأخیر در رسیدن به یک توافق صلح می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نقش میانجیگران منطقه‌ای برای حل و فصل منازعه در غزه، تاکید کرد: ما از قطر به دلیل تلاش‌های کلیدی در میانجیگری میان حماس و اسرائیل در طول جنگ سپاسگزار هستیم. آنها شرکایی استثنایی هستند که به طور خستگی ناپذیری می‌کوشند توافق صلح حاصل شود. ما به دلیل مواضع دوحه، از آنها تشکر می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به خطر تشدید تنش‌ها در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی با لبنان، گفت: اکنون تقابل ارتش اسرائیل و حزب الله به نقطه هشدار رسیده و بهترین راهکار برای حل و فصل این مسئله رسیدن به توافق صلح برای استقرار آتش بس در غزه است. بسیار دشوار است که بتوانیم درباره شرایط هفته‌های آینده یک پیش بینی داشته باشیم اما تمرکز فعلی ما رسیدن به توافق صلح است.

310310


https://gorganema.ir