10 تیر 1403
9

سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور و کاهش دمای هوا در بعضی مناطق خبر داد.

امروز بهار به ۵ استان برمی‌گردد ، بارش باران و خنک شدن هوا | این مناطق تا جمعه گرد و خاکی است

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (چهارشنبه) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر به تدریج در مازندران، گیلان، اردبیل و نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار و رعد و برق وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

در ضمن، در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های گلستان و خراسان شمالی نیز افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده انتظار می‌رود. در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب گیلان بارش شدت خواهد داشت.

پنجشنبه در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر و رگبار پراکنده و در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارندگی، وزش باد و کاهش دما ادامه خواهد داشت. در شرق گیلان و غرب مازندران بارش شدت دارد.

جمعه و شنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده و رعد و برق انتظار می‌رود.

یکشنبه نیز در این مناطق بارندگی به صورت ضعیف‌تر رخ می‌دهد و در شرق و شمال شرق کشور وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

تا روز جمعه در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر چهارشنبه و روز پنجشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواجند.


https://gorganema.ir