13 آذر 1401
155

رییس اداره دامپزشکی شهرستان گنبد کاووس گفت: به مناسبت هفته بسیج، طرح اردوی جهادی دامپزشکی توسط جهادگران این اداره در مناطق محروم مرزی اجرا و یکهزارو ۵۲۰ راس دام سبک و سنگین به صورت رایگان ویزیت شدند.

ویزیت رایگان  ۱۵۲۰ راس دام در مناطق محروم گنبد کاووس

نادر گوکلانی رییس اداره دامپزشکی شهرستان گنبد کاووس در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری فارس در گرگان با اشاره به اردوی جهادی جهادگران دامپزشکی اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج اردوی جهادگران دامپزشکی شهرستان گنبد کاووس در مناطق محروم مرزی در ۱۶ روستا و ۲ دهستان کرند و اترک برگزار شد و در این طرح یکهزارو ۳۰۰راس دام سبک و ۲۲۰ راس دام سنگین  و در مجموع یکهزارو ۵۲۰  راس دام سبک و سنگین ویزیت رایگان شده و تعداد ۳۹ هزارو ۶۰۶ نوبت سر دام سبک و تعداد سه هزارو ۴۰۱ نوبت سر دام سنگین در مجموع ۴۳ هزارو هفت نوبت سر واکسیناسیون انجام شده است.

وی تصریح کرد: تعداد  ۹ مورد کلاس آموزشی در حوزه فعالیت های مرتبط با دامپزشکی برگزار  و چهارهزارو ۵۰۰ متر مربع جایگاه نگهداری دام و تعداد یکهزارو ۲۰ راس دام سبک  و سنگین شامل گوسفند ، بز و گاو و گوساله  بر علیه انگل های خارجی سم پاشی شده و  تعداد ۴۲۵ قلاده سگ بر علیه بیماری هاری که مشترک بین انسان و دام بوده واکسینه شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس درباره عملکرد هشت ماه این اداره خاطرنشان کرد: تعداد یک میلیون و ۲۶۳ هزارو ۸۵۲نوبت سر دام سبک و تعداد ۷۷ هزارو ۶۳۴ نوبت سر دام سنگین در مجموع یک میلیون و ۳۴۱ هزارو ۴۸۴ نوبت سر واکسینه شدند.

وی ادامه داد: تعداد ۱۳۷ مورد کلاس آموزشی در حوزه فعالیت های مرتبط با دامپزشکی شامل دامداران، سلاخان کشتارگاه ، آبزی پروران، مرغداران  و غیره برگزار شده است.همچنین ۲۲ هزارو ۱۰۰ متر مربع جایگاه نگهداری دام و و تعداد  ۳۷ هزارو ۱۲۶ راس دام سبک  و سنگین شامل گوسفند ، بز و گاو و گوساله  بر علیه انگل های خارجی  سم پاشی شدند. تعداد سه هزارو ۳۷۵ قلاده سگ بر علیه بیماری هاری که مشترک بین انسان و دام بوده واکسینه شدند.

گوکلانی گفت: در این مدت چهارهزارو ۴۸۱ مورد بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی انجام گردیده که در بازدیدهای انجام شده مقدار چهارهزارو ۳۴۷ کیلوگرم فراورده خام دامی غیر بهداشتی مشاهده و ضبط و معدوم گردیده و در مجموع  تعداد ۴۷ مورد پرونده برای متخلفان تشکیل و به مراجع قضایی معرفی گردیدند. 

وی بیان کرد: تعداد ۸۱۰ مورد بازدید از مراکز بخش خصوصی شامل درمانگاه های دامپزشکی، داروخانه ها، مراکز عرضه واکسن و غیره انجام شده و بر روند جوجه ریزی ۱۶ میلیون و ۶۲۵ هزارو ۹۹۰  قطعه جوجه یکروزه گوشتی  نظارت و ۲۶ میلیون و ۴۹۴ هزارو ۲۷۶دز واکسن مرغی صورت پذیرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: تعداد ۳۸ هزارو ۵۹۵  برگ گواهی بهداشتی قرنطینه ای جهت حمل دام، طیور و فراورده های خام دامی در سطح کشور صادر و همچنین یک میلیون و ۷۶۹ هزارو ۸۰ کیلوگرم خوراک آبزیان و ۸۱ هزارو ۱۵۳ قطعه پولت تخمگذار به خارج از کشور صادر گردیده است.

وی یاداور شد:  در هشت ماه امسال تعداد ۶۲ هزارو ۶۲۰ راس دام سبک شامل گوسفند و بز  و چهارهزارو ۴۹۷راس دام سنگین شامل گاو و شتر با نظارت بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه دام گنبد کاووس ذبح و گوشت استحصالی به مقدار یک میلیون و ۷۹ هزارو ۶۴۸ کیلوگرم گوشت دام سبک و ۷۸۳ هزارو ۲۴۰ کیلوگرم گوشت دام سنگین  به صورت کاملا بهداشتی به مراکز عرضه منتقل و توزیع گردیده است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir