13 آذر 1401
156

کارشناس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان گفت: در ۶ ماه اول امسال مجموع ریالی پرونده های کشف شده از مرز اینچه برون در حوزه قاچاق کالا یک تریلیون و ۳۷۶ میلیارد و ۷۷۸ میلیون و ۹۸۸ هزارو ۲۲۵ ریال است.

امسال بیش از یک هزار میلیارد ریال پرونده‌های قاچاق کالا از مرز اینچه برون در گلستان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هومن ملاح کارشناس اقتصادی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان در نشست خبری و بازدید میدانی خبرنگاران از گمرک مرز اینچه برون اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد یکهزارو ۶۱۵ پرونده کشفیات قاچاق کالا از مرز اینچه برون به ارزش ریالی ۲۶۴ میلیارد و ۲۰۹ میلیون و ۴۸۷ هزارو ۷۳ ریال به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد دو هزارو ۲۲ پرونده به ارزش ریالی یک تریلیون و ۱۸۹ میلیارد و ۹۸۸ میلیون و ۱۳۰ هزارو ۳۷۴ ریال کالای قاچاق کشف شده است.

کارشناس اقتصادی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه اول امسال نیز ۸۶۵ پرونده به ارزش یک تریلیون و ۳۷۶ میلیارد و ۷۷۸ میلیون و ۹۸۸ هزارو ۲۲۵ ریال به عنوان قاچاق کالا تشکیل شده است.

وی علت افزایش ریالی پرونده های تشکیل شده از قاچاق کالا را کشف پرونده ملی و افزایش نرخ تورم دانست و گفت: در سال ۱۴۰۰ علت افزایش ریالی پرونده های کشف شده به دلیل کشف پرونده ملی بزرگ بود که بیش از ۱۶ استان در این پرونده درگیر بودند. افزایش ریالی ۶ ماه اول امسال نیز به دلیل افزایش نرخ تورم است.

 

 

وی یاداور شد: ۵۰ درصد از پرونده های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا و ارز مربوط به منابع طبیعی در بخش چوب آلات بوده و ۵۰ درصد مابقی دیگر  در حوزه لوازم خانگی، سوخت، دخانیات و لوازم ارایشی و بهداشتی است.بیشترین قاچاق کالا در این حوزه بعد از چوب آلات نهاده های دامی و سوخت است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir