30 آذر 1401
347

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در ایام شهادت حضرت زهرا(س) و دهه بصیرت و مقاومت، برای نخستین بار حسینیه کودک در گرگان راه اندازی می شود.

حسینیه کودک در گرگان راه اندازی می شود/ اجتماع بزرگ نسل سلیمانی در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام رضا دیلمی در جلسه ستاد شئون فرهنگی و مذهبی گلستان اظهار کرد: نکته مهم و بارز انقلاب اسلامی در جهان ارائه الگوی فاطمی برگرفته از سیره نبوی و فاطمی به زنان جهان بود که در کنار الگوی زن شرقی که یک زن خانه نشین و بی نقش و زن غربی که نماد جنسیت نه انسانیت داشت این الگو بسیار متفاوت بود.

وی تصریح کرد: امروز زنان جامعه ما با الگو گیری از سیره نبوی و فاطمی افتخار جهان اسلام بوده و در ساحت اجتماعی محور و الگو شده و در عرصه تمدن سازی نیز نقش مهمی ایفا می کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: الگوی زن فاطمی در محیط خانواده محور تربیت فرزندان و در همسرداری محور زن نمونه و در ساحت اجتماعی نیز نسبت به ارزش های جامعه حساس بوده و در صیانت از ارزش ها در میدان اجتماع حضور پیدا کرده و از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع می کند.

وی ادامه داد: رکن تربیت در هرجامعه کانون مقدس خانواده و شکوه مادرانه بوده که افراد و نسل هایی چون سلیمانی ها، حججی ها، فخری زاده ها و دیگر انسانهای والایی را تربیت کرده که در مسیر کمال به شهادت رسیدند.

دیلمی گفت: متاسفانه در چند سال گذشته در حوزه گفتمان و تبیین به نوجوانان و خانواده خلاء ایجاد شده و این خلاء سبب شد تا در اتفاقات اخیر دشمن در موج سواری خود از ان استفاده کرده و ساحت اجتماعی زن را به گونه ای که خود می خواست وارونه کرده و به جامعه معرفی کند که زن با این نگاه باید آزاد باشد.

وی بیان کرد: در نگاه تمدنی و جامعه پردازی و در راستای تبیین باید منزلت زن و نقش بی بدیل ان در خانواده و جامعه تبیین شود.ایام فاطمیه بهترین زمان برای تبیین این موضوعات است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به ایام سوگواری فاطمیه و دهه مقاومت و بصیرت در خصوص برنامه های این ایام یاداور شد: برای نخستین بار در ایام فاطمیه و مناسبت های مهم دی ماه، حسینیه کودک راه اندازی می شود و غرفه هایی چون قران بخوانید، غرفه های قصه گویی و مداحی برپا خواهد شد. اجتماع بزرگ نسل سلیمانی در ایام سالروز شهادت سردار سلیمانی ویژه مادران و دختران در گرگان برگزار می شود.

وی بیان کرد: ایجاد محفل های گفت و گو بانوان، نذر فاطمی در محلات و مساجد، بیان روایات تاثیرگذار توسط پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، کارگاه های آموزشی فرزندپروری و فرزنداوری از جمله برنامه های این ایام خواهد بود.

دیلمی ابراز کرد: توسعه هیات های مذهبی به لحاظ کیفی و کمی یکی از برنامه های مهم سازمان تبلیغات بوده و بنا داریم در همه ادارات، اتحادیه های مختلف  اصناف، مدارس و غیره هیات های مذهبی را تشکیل دهیم تا در مناسبت های مختلف، برنامه هایی را تدوین و اجرا کنند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir