19 بهمن 1401
173

وزیر انرژی قطر معتقد است علی رغم آنکه اتحادیه اروپا در تلاش برای جایگزین کردن واردات گاز از اروپاست اما در نهایت مجبور است دوباره به سمت روس‌ها بازگردد.

قطر: اروپا چاره‌ای جز بازگشت دوباره به سمت گاز روسیه ندارد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر، می‌گوید: برای چند سال آینده به خاطر کمبود عرضه و بالا بودن تقاضا، بازار جهانی گاز ثبات پیدا نخواهد کرد.

وی طی سخنانی در کنفرانس شورای آتلانتیک در ابوظبی گفت: علیرغم کاهش قیمت گاز در اروپا که به خاطر گرم بودن هوا در زمستان امسال است، این اتحادیه برای زمستان آتی با توجه به کم شدن واردات گاز از روسیه با مشکل در پر کردن مخازن خود مواجه می‌شود.

این مقام قطری عنوان کرد: بعید به نظر می‌رسد تا قبل از سال ۲۰۲۷ شاهد ورود حجم بیشتر گاز به بازار جهانی باشیم و شرایط فعلاً پرنوسان خواهد بود. ما در حال وارد کردن حجم زیادی گاز به بازار هستیم اما این کافی نیست.

الکعبی ادامه داد: به لطف سرد نشدن هوا در فصل زمستان جاری در اروپا شاهد افزایش تقاضا برای گاز در سطح این منطقه نبوده‌ایم.

وی بر این باور است که علی‌رغم تلاش اروپا برای یافتن منابع جدید گازی اما نهایتاً اروپا به خاطر نبود جایگزین، دوباره به سمت روسیه برای خرید گاز خواهد رفت.


https://gorganema.ir