14 آذر 1401
201

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت : 65 دوره آموزش عمومی داوطلبان امسال در گلستان اجرا شد و تاکنون خیران بیش از 8 میلیارد ریال در کارهای عمرانی و خدماتی به مردم کم برخوردار استان گلستان کمک کرده‌اند.

کمک بیش از ۸ میلیاردی خیران داوطلب در مناطق کم‌برخوردار استان گلستان
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در گرگان،   قاسم غریب آبادی در جمع خبرنگاران   با اشاره به 14 آذر روز جهانی داوطلب اظهار داشت: بیش از 8 هزار داوطلب جمعیت هلال احمر در استان فعالیت می‌کنند که در هشت ماه گذشته 65 دوره آموزش عمومی ویژه داوطلبان برگزار شد.

وی با بیان اینکه 14 آذر مصادف با 5 دسامبر روز جهانی داوطلب نام‌گذاری شده، افزود: شعارمحوری امسال همبستگی با کار داوطلبانه است و این روز فرصتی است برای ارج نهادن به خدمات چشمگیر داوطلبانی که با مسئولیت‌پذیری خود، حس خوب انسانیت و نوع‌دوستی را در جامعه ترویج می‌کنند.

غریب آبادی افزود: بیش از 150 خیر داوطلب در طرح های عمرانی جمعیت در سطح استان گلستان از ابتدای سال تاکنون مشارکت داشتند و این داوطلبان خیر در این مدت 8 میلیارد و 390 میلیون ریال در حوزه‌های مختلف عمرانی و غیره کمک کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه 10 مرحله برنامه کاروان سلامت در روستاها و مناطق دورافتاده و کم برخوردار استان برگزار شده، تاکید کرد: این طرح‌ها با مشارکت 229 نفر از پزشکان، پیراپزشکان، داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر انجام و در این طرح‌ها به بیش از 2400 نفر خدمات رایگان پزشکی و دارویی ارائه شد.

وی از اجرای برنامه استانی نذر آب در 5 روستای دورافتاده و کم‌برخوردار و درگیر چالش‌های آبی شهرستان‌های گنبدکاووس و مراوه‌تپه خبر داد و افزود: توزیع اقلام حمایتی، خدمات آبرسانی، خدمات سلامت‌محور و آموزشی به 574 نفر از جمله این خدمات بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان به کارهای عام‌المنفعه اعضای این گروه داوطلبی اشاره کرد و افزود: اهدای بیش از 3080 واحد خونی توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر استان، ارائه کمک‌های حمایتی بلاعوض دارویی، درمانی و معیشتی به مددجویان بی‌بضاعت استان و معرفی 81 نفر از متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه دارو و درمان به سازمان داوطلبان از دیگر فعالیت‌های این جمعیت بود.

 کمال غریبی تاکید کرد: جذب تجهیزات پزشکی جدید برای بانک امانات تجهیزات پزشکی استان از محل مشارکت خیرین به تعداد 28 قلم ، اجرای طرح ارمغان مهر با 1263 بسته نوشت افزارو  جمع آوری داروهای مازاد مردم در قالب پویش مرهم زائر با مشارکت شعب گرگان، علی‌آبادکتول و آزادشهر از دیگر فعالیت این گروه‌ها بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: آمار کل داوطلبان گلستان 8 هزار و 143 نفر بوده که شامل 5 هزار و 342 مرد و 2 هزار و 801 خانم است.

انتهای پیام/581/


https://gorganema.ir