22 آذر 1401
127

گرگان- رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در هشت ماهه سال جاری ۲۱۴ هزار و ۴۳۶ سفر انجام شد که ۱۲۷ هزار و ۱۲۴ مورد آن توسط سواری انجام شده است.

سفر با خودروی سواری در گلستان بیشتر از ناوگان دیگر است

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی روحی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: به دلیل تسریع زمان سفر، علاقه مردم طی سالیان اخیر برای استفاده از سواری بیشتر از ناوگان مینی بوس و اتوبوس است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان تعداد ناوگان سواری استان را ۸۱۹ دستگاه اعلام کرد و ادامه داد: مجموع مسافران جابجا شده استان در این مدت بیش از یک میلیون و ۶۰۵ هزار نفر بوده که ۱۲۷ هزار و ۱۲۴ نفر آنها مربوط به سواری است.

به گفته روحی، ۶۵۱ مینی بوس با بیش از ۵۳ هزار سفر و جابجایی ۷۳۶ هزار و ۹۸۳ مسافر در رتبه بعدی سفرهای درون و برون استانی این مدت جای دارد.

وی، تعداد سفرهای اتوبوسی را هم ۳۳ هزار و ۹۴۲ سفر و مسافران جابجاشده را ۴۱۱ هزار و ۱۴۶ نفر بیان کرد و گفت که اتوبوس‌های فعال استان ۱۹۰ دستگاه هستند.

رئیس اداره مسافر گلستان با اشاره به وجود ۷۲ شرکت، پنج پایانه و دو هزار و ۷۶۵ راننده برای جابجایی هم استانی‌ها، افزود: استان گلستان به دلیل تنوع اقوام ظرفیت گسترده‌ای برای ارتقای حمل و نقل مسافری دارد که نیازمند اطلاع رسانی و شناسایی آنها به علاقمندان سرمایه گذاری است.


https://gorganema.ir