22 آذر 1401
234

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که کشورش اجازه نمی‌ دهند یونان آنکارا را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد.

آکار: اجازه نمی‌دهیم یونان ما را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه امروز دوشنبه در دیدار برخط با فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش کشورش با بیان اینکه یونان با مطالبات غیرمنطقی، اقدامات تحریک آمیز و لفاظی‌های تهاجمی همچنان به افزایش تنش ادامه می‌دهد، گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد تا ما را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند.

وزیر دفاع ترکیه در این باره ادامه داد: کسانی که به دنبال آینده خوبند باید از اشتباهات گذشته درس بگیرند.

خلوصی آکار با بیان اینکه به انواع اقدامات غیرقانونی یونان در عرصه دیپلماتیک و میدانی پاسخ‌های لازم داده شده، افزود: انتظار داریم برخی از سیاستمداران و شخصیت‌های نظامی آتن مواضع ناسازگار و تحریک آمیز خود را که برای مصرف داخلی بیان می‌کنند، کنار گذاشته و بر حل مشکلات از طریق گفتگو متمرکز شوند.

وزیر دفاع ترکیه اضافه کرد: ما با قاطعیت از حقوق و منافعمان در دریاها و آسمان‌های خود محافظت می‌کنیم و با الهام از اجدادمان برای دستیابی به صلح در منطقه و جهان تلاش خواهیم کرد.

وی همچنین با تاکید بر قاطعیت ترکیه در حفظ امنیت مرزهای خود گفت: نیروهای مسلح ترکیه امنیت مرزها را تضمین کرده و با همه گروه‌های تروریستی به ویژه پ ک ک / پ ی دی، داعش و فتو در داخل و خارج از مرزها مبارزه می‌کنند.

در همین ارتباط، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز گذشته گفت: اکنون ما خودمان موشک تولید می‌کنیم و البته که این مسئله یونان را می‌ترساند. وقتی در مورد موشک «تایفون» صحبت می‌کنیم، یونان می ترسد و می‌گوید این موشک می‌تواند آتن را هدف قرار دهد. این موشک می‌تواند این کار را انجام دهد، زیرا اگر یونان دست از اقدامات تحریک آمیز برندارد و به رویکرد خود در خصوص تسلیح جزایر دریای اژه ادامه دهد، ترکیه باید کاری انجام دهد. اگر یونان آرام نگیرد و اقدامات تحریک آمیز را متوقف نکند، ما دست بسته نخواهیم بود و هواپیماهای جنگی و پهپادهای مسلح ترکیه به آتن حمله خواهند کرد.

روابط یونان و ترکیه برای مدت طولانی با تنش همراه بوده و تنش‌ها نیز به دلیل اتهامات ترکیه علیه یونان مبنی بر نظامی کردن جزایر یونانی در شرق دریای اژه تشدید شده است.


https://gorganema.ir