25 آذر 1401
392

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه بهترین راه مقابله با نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان است.

امام جمعه گرگان: وحدت حوزه و دانشگاه بهترین راه مقابله با دشمنان است
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازگرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهارداشت: دکتر مفتح یک شخصیت علمی و حوزوی بود که در حوزه و دانشگاه برازندگی ویژه‌ای داشت و به همین مناسبت روز شهادت ایشان از سوی امام خمینی(ره) به روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

وی افزود: وحدت به این معناست که دانشگاهیان و هم حوزویان قشری روشنفکر، عالم، دانشمند و آگاه هستند و به خصوص در این شرایط و بعد از انقلاب نقشه های دشمن را متوجه باشند و به ظاهر قضیه نگاه نکنند و به عمق قضایا نگاه کنند.

 نورمفیدی با اشاره به دشمنان ایران اسلامی، افزود: زمانی که ایران نوکر آمریکا بود اختیاری از خود نداشت و دشمن هم نداشته است اما آن روزی که امام (ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و ایران یک کشور مستقل است و زیر یوق هیچ قدرتی نمی رود و شعار نه شرقی نه غربی را مطرح کردند، دشمنان ایران هدیدا شدند.

بیانیه گام دوم انقلاب محور وحدت حوزه و دانشگاه‌ است

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی با اسرائیل و آمریکا همراهی می کنند، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای مهم بودن این دو قشر است تا حواسشان به دسیسه های دشمنان باشد.

امام جمعه گرگان با اشاره به روز پژوهش، گفت: این روز، روز پژوهش و تحقیق است و از اهمیت بالایی برخوردار است. امروز دیگر قدرت در مسائل نظامی و اقتصادی مطرح نیست بلکه قدرت علمی است و هر کسی قدرت فناوری و علمی آن جلوتر باشد، از قدرت بالایی برخوردار است.

نورمفیدی اظهارداشت: قدرت علمی امروز کشورها را در مسابقات جهانی روبروی هم قرار داده و کسانی که بالاتر باشند جلوتر بوده و کسانی که پایین تر باشند، عقب تر هستند.جایگاه ایران از نظر علمی و فناوری رتبه 16 را در بین بیش از 200 کشور دنیا است و جایگاه خوبی است.

نورمفیدی با اشاره به 26 آذر، روز حمل و نقل، گفت: در اتفاق‌های اخیر کشور بسیاری تلاش کردند تا در حمل و نقل کشور مشکل ایجاد کنند و کامیونداران را به اعتصاب سراسری دعوت کردند اما رانندگان و کامیونداران کشور تحت تاثیر این القائات قرار نگرفتند و گوش به این حرف‌ها نکردند.

انتهای پیام/581/ن

 

https://gorganema.ir