26 آذر 1401
237

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در حال حاضر تعداد ۳۱۵ پروژه نیمه تمام در حوزه بازافرینی شهری در کشور وجود دارد که برای تکمیل و بهره برداری ان به دوهزارو ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

۳۱۵ پروژه نیمه تمام حوزه بازآفرینی کشور به ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامیان سید محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بافت های فرسوده شهرستان رامیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسته های تشویقی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت های فرسوده  وجود دارد که همین جا از مردم دعوت می کنیم برای نوسازی واحدهای مسکونی خود از این بسته های تشویقی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: شهرداری ها حداقل تخفیف را در عوارض و صدور پروانه و تراکم ساخت در بافت های فرسوده داشته و اگر تخفیفات ۱۰۰ درصدی در این بخش ها استفاده نمایند می توانند ان را از دولت مطالبه کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی  خطاب به شهرداریها خاطرنشان کرد: از شهرداری ها تقاضا می شود صدور پروانه را به حداقل زمان برسانند.درقانون مصوب شورای عالی اداری کشور حداقل زمان برای صدور پروانه دو هفته تکلیف شده و انتظار داریم شهرداریها در شهرهای با جمعیت کم حداقل صدور پروانه را مدت زمان یکماه انجام دهند‌.

وی ادامه داد: واحدهای مسکونی که در بافت های فرسوده قرار دارند می توانند از کلیه تسهیلات بانکی، تخفیفات و حمایت های قانون جهش تولید در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن فارغ از شروط چهارگانه ذکر شده در این قانون استفاده کنند.

آئینی گفت: واحدهای مسکونی واقع در بافت فرسوده در شهرهای استان گلستان می توانند از محل تسهیلات اشتغالزایی حوزه بازافرینی شهری   مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی استفاده کنند که از این مبلغ، ۱۵۰ میلیون تومان ان با نرخ کارمزد  صفر درصد بوده و عملا نرخ کارمزد بانکی  این تسهیلات بانکی مجموعا حدود ۱۱ درصد خواهد بود.

وی بیان کرد: اراضی که در بافت فرسوده قرار دارند اگر بصورت تجمیعی بهسازی شوند و یا مساحت زمین انها به میزان حدنصاب تفکیک شهر در تفصیل باشد می توانند یک طبقه تراکم تشویقی بگیرند.اراضی که در محور اصلی بافت فرسوده واقع شدند نیز می توانند طبقه اول را بصورت اداری و تجاری تشویقی دریافت کرده و افرادی که بصورت بلوکی نسبت به نوسازی و احداث این بافت ها اقدام کنند تا دو طبقه تراکم تشویقی برخوردار شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: بخشی از پروژه های نیمه تمام تکمیل و به بهره برداری رسیده و تلاش داریم تا سال آینده مالی یعنی شهریور سال ۱۴۰۲ این پروژه ها را به اتمام برسانیم. تعداد ۳۱۵ پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که اگر مبلغ دو هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شود تا سال اینده به بهره برداری می رسد.

وی یاداور شد: شهرداریهای شهرهای استان گلستان نقشه مختصات تمامی معابر خاکی خود چه در بافت فرسوده، سکونتگاه های غیررسمی و محلات هدف به اداره کل راه و شهرسازی ارسال کنند.تمامی معابر خاکی شهری در استان گلستان تا سال آینده اسفالت می شود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir