27 آذر 1401
208

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با همکاری شهرداریهای شهرهای استان گلستان و با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بیش از ۲۷۰ هزار مترمربع از معابر محلات هدف و کم برخوردار آسفالت شد.

بیش از ۲۷۰ هزار مترمربع از معابر محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان آسفالت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در دومین جلسه ستاد بازافرینی شهری پایدار در محل استانداری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ برنامه ها و اقدامات متنوعی با توجه به اعتبارات بازافرینی شهری با کمک شهرداری های استان در محلات هدف کم برخوردار اجرا شد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ برای شهرداری های آزادشهر، گنبدکاووس، آق قلا، بندر ترکمن، بندرگز، خان ببین، گمیش تپه، رامیان، علی آباد کتول، کردکوی و مینودشت بیش از دو هزارو ۱۳۲ تن قیر رایگان از محل اعتبارات بازافرینی شهری تخصیص دادیم تا برنامه های خود را در محلات هدف کم برخوردار اجرا کنند که خوشبختانه بجز یکی دو شهر که با مشکلاتی مواجه بودند همگی تکالیف و وظایف خود را انجام دادند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد: تاکنون از محل اعتبارات قیر رایگان مبلغ ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته و بیش از ۲۷۰ هزار مترمربع از‌معابر شهری محلات هدف و کم برخوردار آسفالت شده است.

وی ادامه داد: حدود ۲۹۴ هکتار از مساحت استان گلستان در بافت های ناکارامد قرار دارد که شامل سکونتگاه های غیررسمی، بافت فرسوده، حاشیه نشینی و غیره می شود.

ملک در مورد اهم  اقدامات پروژه های بازآفرینی شهری در گرگان توسط اداره کل راه و شهرسازی گفت: بهسازی و مرمت مسجد گلشن، بهسازی و مرمت مدرسه صالحیه که جزو بافت تاریخی بوده و با بهسازی این پروژه پویایی در این محله جریان دارد. بهسازی و مرمت امامزادگان ۹ تن، بهسازی و مرمت محله سرچشمه و اجرای طرح ملی آفتاب در محله سرخواجه از جمله پروژه های مهم بازافرینی شهری در گرگان است.

وی بیان کرد: تخریب و نوسازی در قالب طرح های مشارکتی، توسعه فضاهای روبنایی در بافت محلات هدف، مدیریت اعطا تسهیلات نوسازی یارانه ای با در نظر گرفتن اهداف و تهیه طرح های بهسازی و نوسازی سکونتگاه های غیررسمی از جمله شاخه های اصلی در اجرای اقدامات و فعالیت های اداره کل در محلات هدف است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir