29 آذر 1401
191

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: اعتبارات عمرانی روستاهای گنبدکاووس در حوزه بنیاد مسکن در سال ۱۴۰۰ سه و نیم برابر نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

اعتبارات عمرانی روستاهای گنبدکاووس سه و نیم برابر سال گذشته افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس سید محمد حسینی شامگاه دوشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به استان گلستان در بخش مرزی داشلی برون در شهر اینچه برون اظهار کرد: بخش مرزی و کم برخوردار داشلی برون دارای ۳۰ روستا بوده و با توجه به اینکه مردم این روستاها توان مالی پایینی دارند باید با همکاری مدیران دستگاه های اجرایی خدمات ویژه ی ارائه شود.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات عمرانی بنیاد مسکن مبلغ ۴۱ میلیارد تومان به روستاهای شهرستان گنبدکاووس تخصیص پیدا کرد که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ بیش از سه و نیم برابر افزایش یافته ولی با اینحال کفاف نیازهای روستاهای شهرستان نیست.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: در بخش داشلی برون تعداد ۲۸ پروژه کوچک و متوسط مقیاس در ۲۲ روستا تعریف شده و در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی یکی از نیازهای اساسی مردم روستاها به ویژه در بخش داشلی برون است خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تمامی روستاهای بخش مرزی که نیاز به بازنگری طرح هادی دارند با تامین اعتبار انجام دهیم. تعداد ۲۱ روستا از بخش داشلی برون نیازمند بازنگری طرح هادی بوده که تا پایان سال مالی انجام می شود.

وی ادامه داد: با نگاه و دید ویژه فرماندار ویژه گنبدکاووس به طرح توسعه روستایی امسال ۱۲ درصد از اعتبارات تملک دارایی شهرستان گنبدکاووس برای توسعه روستایی در نظر گرفته شد. بنیاد مسکن نیز به همین میزان از اعتبارات ملی را در این شهرستان برای توسعه روستایی تخصیص می دهد. 

حسینی گفت: اعتبارات قیر رایگان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان و اعتبار محرومیت زدایی در گلستان نیز ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که هنوز تخصیص پیدا نکرده است.با همکاری مجمع نمایندگان استان تلاش داریم تا اعتبار قیر را جذب نماییم.

وی تعیین تکلیف تصرفات اراضی روستایی را مهمترین برنامه و اولویت بنیاد مسکن دانست و بیان کرد: برای نخستین بار با انعطاف شورای بیت المال استان و تعامل خوب رئیس کل دادگستری و دادستان گلستان و دستگاه قضایی شهرستان گنبدکاووس مشکلات تعیین تکلیف تصرفات در حال برطرف شدن است. بخشی از اراضی بخش داشلی برون جزو اراضی ملی و بخش دیگر جزو اراضی علوی است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان  در حوزه مسکن روستایی و شهری یاداور شد: سهمیه استان گلستان در حوزه مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ تعداد یکهزارو ۱۰۰ واحد مسکونی بوده که خوشبختانه عملی شده و بخش اعظمی از ان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی ابراز کرد: با پیگیری های مجمع نمایندگان مجلس، استاندار و دیگر مسئولان مرتبط توانستیم با ارائه اصلاحیه به مصوبه دولت در بخش تسهیلات مسکن روستایی در استان گلستان ضمانت زنجیره ای، ارائه سند مالکیت زمین و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را حذف کنیم تا همه مردم روستاهای گلستان بتوانند از تسهیلات بانکی ۲۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی استفاده کنند.

حسینی بیان کرد: در شهر تازه تاسیس کرند ۲۰ هکتار و در شهر اینچه برون یک و نیم هکتار اراضی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اختیار داریم و بنیاد مسکن این آمادگی را دارد که این واحدهای مسکونی را خود احداث کند و یا متقاضیان خود بسازند.

وی با بیان اینکه روستای تنگلی بخش مرزی داشلی برون یکی از روستاهای هدف گردشگری است خاطرنشان کرد: روستای تنگلی یک ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری بوده و تلاش داریم تا در این روستا خدمات ویژه ی ارائه دهیم. مبلغ ۸۳۰ میلیون تومان برای طرح مطالعاتی این روستا در نظر گرفته شده که در کنار احداث مسکن، زمینی را برای ایجاد کسب و کار در نطر خواهیم گرفت.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir