02 دی 1401
182

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به حادثه‌خیز بودن استان، گفت: مدیران قبل از واقعه و بروز سیل و زلزله کارهای پیشگیرانه انجام دهند و با رعایت مباحث ایمنی به دنبال کاهش خسارات در استان باشیم.

مسئولان برای پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی حوادث طبیعی برنامه‌ریزی کنند
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان با اشاره به سالروز ایمنی در برابر زلزله، اظهار داشت: مدیران باید و قبل از واقعه و بروز سیل و زلزله کارهای پیشگیرانه انجام دهند تا در مواقع بروز حادثه تلفات به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: با رعایت نکات ایمنی در داخل مسیل‌ها، خانه و تاسیسات احداث کنیم و مدیران دستگاه‌های مرتبط نباید مجوز ساخت را در این مکان‌ها را بدهند و باید با رعایت مباحث ایمنی به دنبال کاهش خسارات باشیم.

لیوانی با اشاره به پنجم دی‌ماه روز ملی ایمنی دربرابر زلزله گفت: مدیران باید و قبل از واقعه و بروز سیل و زلزله کارهای پیشگیرانه انجام دهند تا در مواقع بروز حادثه تلفات به حداقل برسد.

امام جمعه موقت گرگان با بیان برخی سهل‌انگاری‌ها در حوزه آموزش تعالیم اسلامی و آموزه‌های دینی، تصریح کرد: متاسفانه برخی جوانان و نوجوانان شناخت درستی از آموزه‌های دینی ندارند و نباید همه کوتاهی و تعلل در بخش آموزش مسائل دینی و آموزه‌هایی مانند نماز را به عهده آموزش و پرورش و دانشگاه انداخت.

لیوانی تاکید کرد: خانواده‌ها نقش آفرین اصلی در آموزش آموزه‌های اسلامی به فرزندانشان هستند که باید با همت و دقت نظر بیشتری در این امر ورود کنند و خانواده‌ها باید در تعلیم مباحث اسلامی کوشا باشند.

وی به سالروز ولادت حضرت مسیح(ع) اشاره کرد با وجود آن که حضرت مسیح(ع) پیامبر صلح رحمت بود، اما طرفداران ایشان در برخی از کشورهای مسیحی با انواع روش‌ها مانند تفرقه‌افکنی، بمب اتم، لشکرکشی و موشک به دنبال ظلم و جنایت در جهان هستند.

امام جمعه موقت گرگان بیان کرد: حاکمان مسیحی در برخی کشورهای اروپایی به ظاهر طرفدار مسیح هستند ولی رفتارشان دشمنی مطلق با حضرت مسیح (ع) است.

انتهای پیام/581/


https://gorganema.ir