09 دی 1401
233

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه، در دولت سیزدهم نقشه راه توسعه با طراحی و اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی در دست اقدام و پیگیری است، گفت: سال آینده این طرح به طور کامل گسترش داده خواهد شد و شاهد اوج استقرار کشاورزی قراردادی خواهیم بود.

وزیر جهاد کشاورزی: سال آینده شاهد اوج استقرار کشاورزی قراردادی خواهیم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گلستان، سیدجواد ساداتی‌نژاد روز جمعه در دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در دولت سیزدهم نقشه راه توسعه با طراحی و اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی با ۲ هدف توسعه‌گرایی و ایجاد امنیت غذایی در دست اقدام و پیگیری است.

وی افزود: این طرح با دستور رهبر معظم انقلاب در خودکفایی محصولات اساسی که بالاترین ابزار از کشاورزان حمایت می‌کند تا افزایش تولید رقم زده شود.

وی گفت: محور دولت سیزدهم در بخش کشاورزی، اجرای کشت قراردادی محصولات کشاورزی است که از پارسال این طرح به صورت آزمایشی آغاز شده و امسال هم این طرح برای کشت گندم به اجرا درخواهد آمد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سال آینده این طرح به طور کامل گسترش داده خواهد شد و شاهد اوج استقرار کشاورزی قراردادی خواهیم بود.

ساداتی‌نژاد با اشاره به این کاشت قراردادی گندم در ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی گلستان افزود: این استان در اجرای کشت قراردادی گندم رتبه نخست کشور را برعهده دارد.

امنیت غذایی پایدار، استقلال و امنیت کشور را تامین می‌کند

آیت‌الله نورمفیدی در این دیدار گفت: جهادکشاورزی در راستای توسعه و ایجاد امنیت غذایی پایدار در بین دستگاه های کشور از همه مهمتر است چون دستگاهی است که استقلال و امنیت کشور را تامین می کند.

به گزارش فارس، نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی و بازدید از تعدادی پروژه‌های بخش کشاورزی، دیدار با خانواده شهید و شرکت در یادواره شهدای روستای رحمت‌آباد علی‌آبادکتول از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر جهادکشاورزی به گلستان است.

پایان پیام/ع


https://gorganema.ir