01 بهمن 1401
198

فرماندار شهرستان مراوه تپه گفت: فستیوال کشتی گورش قهرمانی کشور بهمن ماه امسال در شهرستان مراوه تپه برگزار خواهد شد.

فستیوال کشوری کشتی سنتی گورش نونهالان در مراوه تپه برگزار می شود

لقمان قربانی صبح امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: کشتی گورش یک کشتی سنتی و نماد سنت دیرینه قوم ترکمن بوده و برگزاری ورزش های بومی محلی سبب احیا و توسعه این ورزش ها و کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

وی تصریح کرد: جمعه هفت بهمن ماه، به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و گرامیداشت شهدای امنیت فستیوال کشتی گورش نونهالان قهرمانی کشور در روستای "یانبلاق" بخش گلیداغ شهرستان مراوه تپه با حضور قهرمانان نونهال استان های دیگر کشور برگزار خواهد شد.

فرماندار شهرستان مراوه تپه تامین اب شرب، زیرسازی و اسفالت مسیر جاده های دسترسی به شهر و روستاها و فرسوده بودن برخی از فضاهای اموزشی و مدارس را از جمله مهمترین مشکلات شهرستان مراوه تپه برشمرد و گفت: در حال حاضر ۲۵ روستای این شهرستان فاقد جاده مناسب بوده و در یکسال و اندی گذشته تلاش کردیم تا ۹۸ درصد از مسیر جاده روستاهای بخش گلیداغ را آسفالت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰ مدرسه در این شهرستان فرسوده بوده و باید بازسازی و نوسازی شود.با مشارکت بنیاد مستضعفان مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مدرسه روستای "قوشه سو" تخصیص یافت و این مدرسه در حال احداث بوده و تا مهرماه سال ۱۴۰۲ آماده بهره برداری می شود.

قربانی خاطرنشان کرد: طرح بوته کاری در ۱۱۸ هکتار از مراتع بخش مرکزی شهرستان با اعتبار بیش از ۶ میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان از محل اعتبارات حفاظت، پایش و کمک به احیای کشور با هدف تامین بخشی از علوفه دامی، اصلاح و احیا مراتع، کمک به استقرار گونه های خوش خوراک دام و جلوگیری از ورود ریزگرده ها و مبارزه با بیابانی شدن مراتع در حال انجام است.

وی بیان کرد: با اجرای طرح بوته کاری ۴۰ نفر به مدت ۴۰ روز و یک نفر قرقبان به مدت یکسال اشتغالزایی می شوند.این طرح دارای دو سال قرق و سه سال ابیاری بوده و بعد از اجرای این طرح ۲۷ نفر دامدار ذی حق منطقه با بیش از یکهزارو ۸۰۰ دام می توانند از این مراتع استفاده نمایند.

فرماندار شهرستان مراوه تپه ابراز کرد: تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن استان و فرمانداری شهرستان مراوه تپه منعقد شده تا روستاهای در معرض خطر سیلاب ایمن سازی شوند که در مرحله نخست روستاهای "کورک"، "قزل اتاق"،"خوجلر" و اق تقه از بخش گلیداغ ایمن سازی می شوند.همچنین با مشارکت بنیاد علوی ۲/۵ کیلومتر از مسیر جاده روستای "قوشه سو" زیرسازی و اسفالت شده و مابقی ان در سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد‌.

وی با محکوم کردن توطئه نمایندگان پارلمان اروپا در تصویب و قراردادن سپاه در فهرست سازمان تروریستی یاداور شد: سپاه همیشه خار چشم دشمنان بوده و به همین دلیل دشمنان همواره در حال تخریب این نهاد انقلابی و جهادی هستند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir