19 بهمن 1401
127

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در دهه فجر امسال تعداد ۶۳ پروژه با سرمایه گذاری یکهزارو ۸۹۳ میلیارد ریال بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن اغاز می شود.

۶۳ پروژه میراث فرهنگی و گردشگری با اعتبار بیش از ۱۸۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی و افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمد جواد ساوری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای همکاری دو جانبه با اداره کل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، دیداری با مدیرکل این حوزه انجام شد.در این دیدار باغ موزه دفاع مقدس واقع در تپه نورالشهدا و در مجاورت شهدای گمنام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این باغ موزه دفاع مقدس به مساحت یک هزارو ۶۵۶ مترمربع و زیربنای چهار هزارو ۱۷۹ مترمربع در دست ساخت بوده و عملیات تسریع این پروژه مورد بحث قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر تعداد ۶۳ پروژه با اعتبار یکهزارو ۸۹۳ میلیارد ریال بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن اغاز می شود.

وی با اشاره به روستای محروم حاجی اباد از توابع شهرستان کردکوی بیان کرد: با توجه به موقعیت و ظرفیت های روستای حاجی آباد این روستا می تواند حلقه وصل برای ایجاد مسیر جدید گردشگری از استان سمنان و روستای شاهکوه به شهرستان کردکوی باشد.

ساوری گفت: متاسفانه این روستا زیرساخت و زیربناهای لازم گردشگری را ندارد و مردم منطقه به خاطر این محرومیت گردشگری از رونق اقتصادی بی بهره هستند.

وی ابراز کرد:  تنها راه خروج از بن بست رونق اقتصادی مردم کم برخوردار این منطقه توسعه گردشگری و راه اندازی اقامتگاه اای بومگردی است. طرح اقامتگاه بومگردی روستای کمتر توسعه یافتع حاجی اباد از توابع شهرستان کردکوی با سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال در مساحت یک هکتار در حال اخذ مجوز بوده که با بهره برداری از این اقامتگاه، بیش از ۵۰ نفر اشتغالزایی می شوند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir