20 بهمن 1401
401

معاون عمرانی استانداری گلستان گفت: استان گلستان تنها استان در کشور بوده که سد اختصاصی برای تامین اب شرب ندارد.

استان گلستان سد اختصاصی برای تامین اب شرب ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آزادشهر سید مهدی مهیایی ظهر امروز در مراسم متمرکز پروژه های دهه فجر شهرستان ازادشهر اظهار کرد: در حال حاضر کشور و استان گلستان دچار تنش ابی شدید بوده و سطح ابهای زیرزمینی در سطح استان کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: تعداد ۷۰۰ حلقه چاه اب شرب در گلستان وجود دارد که دبی این چاه ها به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون عمرانی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: استان گلستان تنها استان در کشور بوده که سد اختصاصی برای تامین اب شرب ندارد و برای جبران بخشی از کمبودها و مشکلات حوزه اب شرب، با پیگیری های استاندار گلستان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مبلغ یکهزارو ۸۰۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است.

وی ادامه داد: در راستای جهاد ابرسانی به ۴۳۲ روستای گلستان  با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان، با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بسیج سازندگی تاکنون عملیات اجرایی پروژه های ابرسانی در ۸۰ روستای گلستان اغاز شده است.

مهیایی با اشاره به وضعیت سد نرماب چهل چای گفت: عمر اجرایی این پروژه بیش از ۱۰ سال می گذرد و تمام تلاش دولت این است که در مدت کوتاه این پروژه را به بهره برداری برساند.این پروژه در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات اجرایی بدنه این سد به طور ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و در هفته دولت ۱۴۰۲ این سد ابگیری می شود.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان گلستان اعتبارات عمرانی و بودجه ای استان افزایش یافته است بیان کرد: در یکسال گذشته اعتبارات عمرانی و بودجه ای استان ۱۸ برابر افزایش داشته و گلستان جزو ده استان برتر کشور در حوزه افزایش اعتبارات است.

معاون عمرانی استانداری گلستان ابراز کرد: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در افق ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ برای استان گلستان مصوب شد که تاکنون دو هزارو ۲۵۰ میلیارد تومان ان برای پروژه ها تخصیص یافته و پیش بینی می شود تا پایان سال مبلغ سه هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان در حوزه پروژه ها تخصیص پیدا کند.

وی گفت: استان گلستان دارای ظرفیت های بسیار خوبی بوده اما در حوزه استفاده از این ظرفیت ها جزو ۱۰ استان  اخر توسعه نیافته در کشور بوده و در حوزه فقر نیز جزو چهار استان اول کشور است. میانگین سرانه درامد غیرنفتی استان ۵۰ درصد میانگین سرانه درامد کشور است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir