29 بهمن 1401
237

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: انسجام وحدت اسلامی در بین‌مسلمانان یکی از موضوعات مهم در عصر کنونی در کشورهای اسلامی است.

انسجام وحدت اسلامی در بین مسلمانان مهم‌ترین موضوع کنونی در جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت الاسلام رضا دیلمی در مراسم جشن بزرگ مبعث در گرگان اظهار کرد: مبعث تجلی گاه تزکیه، تعلیم و تربیت و رستگاری بشریت بوده و پیامبر اکرم(ص) بعد از بعثت خود جهاد فرهنگی و تبلیغی، جهاد نظامی و جهاد سیاسی را به عنوان سه محور مهم برای تحقق حاکمیت الهی و دینی در جامعه دنبال می کردند.

وی تصریح کرد: ایشان در مسیر دنبال کردن این محورها در طول زندگی دو رویکرد مهم ایستادگی و استواری در برابر کفر و رحمانیت و مهربانی در برابر مومنین و مسلمانان را مدنظر داشتند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: سخت ترین عرصه ای جهاد پیامبر اکرم(ص) ایجاد انسجام وحدت اسلامی در بین مسلمانان براساس منظومه فکری ولایت بود و در این مسیر تلاش کرد تا با نظام طبقاتی مقابله کرده و تفکر توحیدی را گسترش دهد.

وی ادامه داد: در ان زمان نظام برده داری و نگرش جهالت حاکم بود و ایشان تلاش کردند تا نگرش افرادی که براساس تملک مالی مورد احترام بودند را شکسته و افراد را براساس تقوا و ایمان سنجیده و مورد احترام قرار گیرند.

دیلمی گفت: تحقق برای حاکمیت الهی دینی و انسجام وحدت اسلامی در بین مسلمانان مهمترین موضوعات بود که در طول زندگی پربرکت شان دنبال کردند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در مسیر تمدن نوین اسلامی، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته و تلاش دارد تا براساس سیره نبوی، فاطمی و علوی بتواند انسجام وحدت اسلامی را در بین جامعه دینی چه در داخل کشور و چه خارج از کشور و جهان برقرار کند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir