03 اسفند 1401
203

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون نقش تأثیرگذاری در توسعه روابط دارد و با توسعه این منطقه می‌توانیم شاهد توسعه واردات و صادرات و تجارت در منطقه باشیم.

لزوم توسعه ارتباطات ریلی و هوایی بین گلستان و منگستائو قزاقستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید محمد دهنوی عصر امروز در جلسه با «قانات قولژانوف» معاون استاندار منگستائو قزاقستان و هیات تجاری و اقتصادی این استان اظهار کرد: با توجه به ناامنی‌های غرب دریای خزر، تحریم روسیه و تمایل به ارتباط با آب‌های آزاد ، نقش لجستیک قزاقستان در توسعه شرق خزر بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: راه آهن ایران، ترکمنستان، قزاقستان ظرفیتی است که می تواند از اینچه برون گلستان به شاهرود به طبس و بندرعباس و به آب های آزاد متصل شود و زمینه رشد تعاملات را فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون گلستان نقش تأثیرگذاری در توسعه روابط دارد و با توسعه این منطقه می‌توانیم شاهد توسعه واردات و صادرات و تجارت در منطقه باشیم.

دهنوی گفت: امیدواریم با حضور قزاقستان در معاملات و معادلات تجاری بیشتر با ایران بخصوص با استان گلستان بتوانیم توانمندی های خود را به خوبی معرفی کنیم و از ظرفیت‌های دو طرفه استفاده کنیم.

وی بیان کرد: نقش خط هوایی گلستان با منگستائو در توسعه صنعت توریست نقش قابل توجهی دارد که وجود فرودگاه در گرگان می‌تواند در توسعه روابط تجاری تقشی بی‌بدیل را ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بیان کرد: در گلستان بیش از ۷ هزار قزاق زندگی می‌کنند و جزئی از شهروندان این استان شده‌اند که نقش تأثیرگذاری در توسعه روابط فرهنگی و اجتماعی دارد.

دهنوی گفت: سوابق روابط دوستی بین دو ملت در حوزه‌های تجاری، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی عمیق و ارزشمند است.

لازم به ذکر است در این سفر ۳ روزه هیات تجاری و اقتصادی استان منگستائو مدیران حوزه شیلات، کشاورزی، سرمایه گذاری، بازرگانی، منابع طبیعی، تجارت و مدیران بخش خصوصی معاون استاندار را همراهی می کنند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴


https://gorganema.ir