13 اسفند 1401
128

بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار که با حضور استاندار گلستان برگزار شد به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت دام، حذف دلالی و واسطه‌گری از بازار گوشت، کشتار دام خارج از کشتارگاه‌های استان تا اطلاع‌ثانوی ممنوع شد.

کشتار دام خارج از کشتارگاه ممنوع / انتقاد استاندار گلستان از نظارت جهاد کشاورزی بر قیمت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جلسه سه ساعته کارگروه تنظیم بازار استان گلستان با حضور استاندار گلستان برگزار و چالش‌های افزایش ناگهانی قیمت برخی اقلام اساسی همانند گوشت مرغ بررسی و برای تامین مرغ استان و پیشگیری از ضرر صنعت مرغداری تصمیم‌گیری شد.

همچنین در این جلسه جزئیات برگزاری نمایشگاه بهاره مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار که با حضور استاندار گلستان برگزار شد به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت گوشت، حذف دلالی و واسطه‌گری از بازار گوشت، کشتار دام خارج از کشتارگاه‌های استان تا اطلاع‌ثانوی ممنوع شد.

همچنین مقرر شد تا اطلاع‌ثانوی ورود و خروج هرنوع دام زنده تا اطلاع ثانوی ممنوع شود و نظارت‌های جهاد کشاورزی تشدید و مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان مکلف شد تا پایان نوروز نظارت میدانی برای کنترل قیمت‌ها به ویژه تامین سهمیه مرغ روزانه شهرستان‌ها را تشدید و شخصا نسبت به کنترل و ارائه گزارش اقدام کند.

به دستور استاندار گلستان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان، مسوولیت هرنوع کوتاهی و اهمال در تامین، توزیع و قیمت کالاهای اساسی به ویژه مرغ بر عهده مدیرکل جهاد کشاورزی استان است.

استاندار گلستان در این جلسه با انتقاد جدی نسبت به عملکرد نظارتی جهاد کشاورزی گلستان اظهار کرد: برخی اتفاقات و مسائلی که پیش می‌آید به وضوح دست جریان نفوذ دیده می‌شود و برخی نمی‌خواهند اوضاع در جامعه در آرامش باشد.

علی‌محمد زنگانه بیان کرد: اگر در استان به فرد یا جریانی برسیم که در این مسیر حرکت می‌کنند به هیچ عنوان رحم نخواهیم کرد و با جدیت و به شدت اقدام قانونی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه روند ارسال مراغ به میدان بهمن تهران، نظارت در میدان بهمن و شرایطی که رخ می‌دهد به گونه‌ای است که سود را دلالان می‌برند و تولیدکنندگان ما ضرر می‌کنند.

استاندار گلستان تصریح کرد: قیمت‌ها باید نظارت شود و مسوولیت نظارت بر قیمت‌ها جهاد کشاورزی است و باید پاسخگو باشد.

ممنوعیت کشتار دام در خارج از کشتارگاه‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با انتقاد از ابلاغ انجام شده برای افزایش سهمه گلستان در تامین مرغ میدان بهمن تهران گفت: استان گلستان توان تامین این میزان را ندارد و جهاد کشاورزی نامه‌ای را تنظیم و به تهران اعلام کند اولویت ما تامین مرغ استان است و توان تامین این میزان افزایشی را نداریم.

سیدمحمد دهنوی با گلایه از سهمیه کمتر استان‌های مازندران و گیلان درباره تامین مرغ میدان بهمن تهران، خاطرنشان کرد: مسوولیت تامین برش شهرستانی مرغ در استان گلستان با جهاد کشاورزی است و جهاد مکلف است ابتدا میزان مرغ مورد نیاز استان را تامین و پس از آن برای باقی مرغ موجود تصمیم‌گیری کند.

وی در خصوص مصوبه ممنوعیت کشتار بیرون از کشتارگاه‌ها و عدم ورود و خروج دام زنده به استان، گفت: اگر قیمت‌ در فروشگاه‌ها کنترل شود، دست دلالان کوتاه خواهد شد و در نهایت به قیمت واقعی و مصوب خواهیم رسید.

 

نظارت ضعیف جهاد در قیمت گوشت و مرغ استان

بر اساس اعلام معاون جهار کشاورزی گلستان که در جلسه حاضر بود قیمت مصوب گران‌ترین قسمت از گوشت قرمز گوسفند 360 هزار تومان قیمت‌گذاری شده اما بر اساس گزارش مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان در همین جلسه، گوشت به قیمت‌های 410 تا 420 هزار تومان نیز فروخته می‌شود که در بازرسی روز گذشته پرونده‌های تخلف نیز برای متخلفان تشکیل شده که این عدم نظارت مناسب مورد انتقاد جدی استاندار گلستان نیز قرار گرفت.

بر اساس اعلام نظر مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان علت نوسانات قیمت گوشت در برخی از نقاط کشور ارائه گوشت میش بجای گوشت بره در برخی از واحدهای فروشگاهی است که وی معتقد است نظارت بر این موضوع کار بسیار دشواری است و این امر نیز مورد انتقاد جدی استاندار گلستان بر عملکرد نظارتی جهاد کشاورزی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، به دستور استاندار گلستان و مصوبه کارگروه، نمایشگاه بهاره کالاهای اساسی در استان گلستان از 20 تا 28 اسفندماه در تمام شهرهای استان با محوریت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پشتیبانی صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

 

 

 

 

 


https://gorganema.ir