05 فروردین 1402
159

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در یکسال و نیم گذشته دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه مختلف راه‌ها از جمله زیرساخت‌های هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای هزینه شده است.

هزینه 2 هزار میلیاردی برای ایمنی راه‌های گلستان

مهدی ملک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به حوزه راه‌های استان گلستان داشته و در این راستا حجم خوب و زیادی از اعتبارات در حوزه راه‌های استان تخصیص پیدا کرده و استان گلستان به کارگاه بزرگ عمیلات عمرانی در حوزه راهسازی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در یکسال اخیر عملیات راهسازی در جاده‌های استان از غرب به شرق فعالیت داشته است و عملیات راهسازی در غرب گلستان از  مسیر جاده کردکوی تا بندرترکمن، بندر ترکمن تا گمیشان، بندر ترکمن به آق قلا به طول ۳۴ کیلومتر و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد: همچنین مسیر جاده آق قلا به اینچه برون به طول ۱۳ کیلومتر در حال شانه سازی و ایمن سازی است‌ و مسیر جاده آق قلا به گنبدکاووس نیز به طول ۳۵ کیلومتر در حال انجام است.

وی ادامه داد: عملیات راهسازی در تمامی بزرگراه‌های استان از بندرگز، گرگان، پارک ملی گلستان و همچنین ۲۰ کیلومتر جاده خوش ییلاق و مسیر جاده رامیان تا شاهرود فعال بوده و در مجموع بیش از ۱۶۰ کیلومتر از راه‌های استان با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، راهداری و شرکت ساخت و توسعه زیربنایی کشور در حال عملیات راهسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد: یکسال و نیم اخیر بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های راه‌های دریایی، زیرساخت‌های هوایی در فرودگاه‌ها، ریلی و جاده‌ای از محل منابع استانی و ملی هزینه شده است.

ملک گفت: این حجم اعتبارات در حوزه راه‌های استان بی‌سابقه بوده و رشد ۶ برابری نسبت به چهار سال دولت دوازدهم داشته است.

وی با اشاره با آغاز زودهنگام سفرهای نوروزی امسال با توجه به تقارن نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان بیان کرد: آغاز سفرهای نوروزی امسال از ۲۳ اسفندماه تا ۱۵ فروردین اعلام شده و بر همین اساس از همه مسافران و مردم عزیزی که در مسیر استان گلستان تردد می‌کنند تقاضا داریم با توجه به حجم عظیم عملیات راهسازی و ایمن سازی راه‌های استان نسبت به ۲۰ سال اخیر، با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا در ایام نوروز دچار حوادث برای خود و خانواده نشوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به پویش همراهان سفر ایمن در ایام نوروز گفت: وزارت راه و شهرسازی تاکید ویژه بر ایمن سازی جاده‌ها و شاد بودن کاربران جاده‌ای داشته و بر همین اساس پویش همراهان سفر ایمن در قالب ۱۰۰ ایستگاه در مسیر جاده‌های کشور با هدف برنامه‌های مداخله‌ای در راستای ایمنی مسافران تدارک دیده شده است.

ملک بیان کرد: از این تعداد چهار ایستگاه شامل ورودی استان گلستان از سمت مازندران در بندرگز، محور اصلی مرکز استان در گرگان، محور گرگان به اینچه برون و محور پارک ملی گلستا راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: در این ایستگاه‌ها تاکید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت اجرا می‌شود و در کنار توزیع بسته‌های آموزشی و بروشور در ساعات خاص برنامه‌های مفرح و شادی برای کاربران جاده‌ای در این ایستگاه‌ها اجرا می‌شود.

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی سفر شاد و ایمنی را برای تمام مسافران آرزو می‌کند و از همه رانندگان استانی و خارج از استان انتظار دارد تا در این ایام در جاده‌ها با حداقل سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا سفری شاد، ایمن و سلامت برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند.
انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir