23 فروردین 1402
140

فرماندار شهرستان کلاله گفت: اردیبهشت امسال هفدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب ترکمن در کلاله برگزار می شود.

برگزاری هفدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب ترکمن در کلاله

فرهاد شیبک صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس اظهار کرد: در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب ترکمن مقرر شد امسال این جشنواره ۲۰ اردیبهشت با حضور مسئولان کشوری و استانی و به میزبانی روستای صوفیان از توابع شهرستان کلاله برگزار شود.

وی گفت: تلاش داریم تا دبیرخانه این جشنواره را از دولتی به مردمی تبدیل کنیم تا ستادهای مردمی در شهرستان تشکیل و علاقمندان و صاحب نظران برای برگزاری متنوع و مطلوب این جشنواره جذب شده و ایده‌های خود را بیان کنند.

فرماندار شهرستان کلاله خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی، حفظ و احیای اسب اصیل ترکمن و معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان به مهمانان کشوری و استانی است.

وی بیان کرد: هرساله برای اجرای مطلوب این جشنواره ملی، جلساتی برگزار و نقاط ضعف‌ها، نقاط قوت و تجربیات سال‌های گذشته بررسی و ایده‌های متنوع ارائه می‌شود.

شیبک با اشاره به  برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ورزشی شهرستان کلاله گفت: به مناسبت گرامیداشت دویست و نودمین سالروز نکوداشت شاعر ترکمن مختومقلی فراغی این جشنواره هشت اردیبهشت ماه به میزبانی شهر فراغی برگزار خواهد شد.

ویی گفت: در کنار این جشنواره مسابقات قهرمانی کشتی گورش کشور و انتخابی تیم ملی با حضور یازده استان و ۱۶۰ قهرمان گورش کشور در کلاله برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir