23 فروردین 1402
154

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی گلستان گفت: با توجه به تقارن بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان در کنار مسابقات جام رمضان که هرساله برگزار می شود، برنامه های آئینی و بازیهای بومی محلی نیز اجرا می‌شود.

برگزاری بازی‌های بومی و محلی در جام رمضان گلستان

فرید اصغری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: با توجه به تقارن بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان در کنار مسابقات جام رمضان که هرساله برگزار می شود، برنامه های آئینی و بازیهای بومی محلی نیز اجرا می شود.
وی تصریح کرد: بازیهای بومی محلی مانند هفت سنگ، چوب کشی، کشتی با شال، کشتی گورش و دیگر بازیهای بومی محلی در سطح روستاهایی که سالن ورزشی و فضای مناسب دارند بعد از افطار برگزار می شود.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی گلستان خاطرنشان کرد: محور و اولویت ما در سال جدید تقویت و احیا بازیهای بومی محلی بوده و در ماه پبارک رمضان علاوه بر برگزاری مسابقات جام رمضان مانند والیبال، فوتسال و غیره مسابقات بازیهای بومی محلی نیز برگزار می شود.
وی ادامه داد: تلاش داریم تا در سال جاری مسابقات جام کاسپین فوتبال، مسابقات جام گورش کشوری و نخستین دوره مسابقات کونگ فو کشوری را در استان گلستان برگزار کنیم.
اصغری گفت: برگزاری جام پرچم با حضور ۸۷۰ تیم روستایی و اهدای لباس، توپ و تور رایگان به تیم های شرکت کننده، برگزاری جشنواره بزرگداشت مختومقلی فراغی در مراوه تپه با حضور پنج هزار علاقمند، برگزاری مسابقات گورش سنتی و غیره از جمله افتخارات و برنامه های خوب هیات ورزش روستایی استان بوده که در سال گذشته به میزبانی استان گلستان برگزار شد.
انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir