31 فروردین 1402
103

گرگان- استاندار گلستان با تأکید بر تولید محصولات ید پایه، گفت: در حال حاضر در شهرک صنعتی بندرترکمن با حمایت‌های انجام شده سه محصول ید پایه در مسیر تولید قرار گرفته است.

۳ محصول ید پایه در گلستان تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌محمد زنگانه، شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمی با اساتید، پژوهشگران، فناوران، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان گلستان اظهار کرد: یکی از مزیت‌های مهم استان گلستان پس از کشاورزی به طور قطع موضوع فناوری است و اکثریت کارشناسان بر روی آن اتفاق نظر دارند.

استاندار گلستان ادامه داد: اگر قرار است در این بخش به پیشرفت برسیم باید چشم انداز داشته باشیم و چشم انداز ما این است که گلستان باید به سرزمین هوشمند تبدیل شود.

وی بیان کرد: این که می‌بینید در استان گلستان اجرای پروژه فیبرنوری با سرعت در حال انجام بوده، در راستای رسیدن به این چشم‌انداز است.

زنگانه گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده که باعث افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان گلستان شده است.

استاندار گلستان اضافه کرد: ما ۳۱ سند بخشی داریم که اقدامات آن مشخص است و برای هر بخش برنامه داریم و با تدوین این اسناد بخشی می‌توانیم بگوییم بی‌برنامگی که استان سال‌ها از آن رنج می‌برد برطرف شده و ما برای رسیدن به یک چشم‌انداز مشخص دارای برنامه هستیم.

وی افزود: تولید ناخاصل استان گلستان پایین است و این به عنوان یکی دیگر از چالش‌های استان گلستان محسوب می‌شود و برای حل این مشکل چشم‌انداز ما این است که در افق ۱۴۰۴ درآمد ناخالص ما باید حداقل به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان برسد.

استاندار گلستان ادامه داد: چالش بن‌بست پتروشیمی که پس از ۱۷ سال حل شده می‌تواند ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در استان شکل دهد و ۴۰ هزار میلیارد تومان به درآمد ناخالص استان اضافه کند.

زنگانه در خصوص توجه به محصولات ید پایه تاکید کرد: در حال حاضر در شهرک صنعتی بندرترکمن با حمایت‌های انجام شده سه محصول ید پایه در مسیر تولید قرار گرفته است.

وی گفت: هر فردی که می‌خواهد در تولید محصولات ید فعالیت کند باید در صنایع تبدیلی آن هم سرمایه‌گذاری کند.


https://gorganema.ir