20 اردیبهشت 1402
107

نشریه معتبر اسکرین در مقاله ای جشنواره فیلم‌ کن امسال را به احتمال زیاد، سیاسی ترین دوره جشنواره پس از سال شورش های ۱۹۶۸ می داند.

سیاسی‌ترین جشنواره بعد از ۱۹۶۸


به گزارش همشهری آنلاین، ناآرامی های اجتماعی در فرانسه رو به افزایش است و بخش های مختلفی مانند حمل و نقل و انرژی را تحت تاثیر خود قرار داده و حتا اتحادیه کارگران انرژی فرانسه نیز تهدید به قطع برق رویدادهای مهم فرانسه و از جمله جشنواره کن کرده است. نیروهای نظامی و پلیس ملی فرانسه با تعداد بیش تری در طول جشنواره در شهر کن حضور داشته و نصب بیش از ۸۰۰ دوربین هر حرکتی را در کن زیر نظر خواهد داشت.
اعتصاب اتحادیه فیلمنامه‌نویسان آمریکا هم بر صنعت سینما در آن‌ کشور و تولیدات شان و دیگر کشورها تاثیر گذاشته و پیش بینی می شود در جشنواره کن هم شاهد واکنش هایی از نویسندگان باشیم.
فیلم افتتاحیه، «ژان دو باری» با بازی جانی دپ هم به واسطه مشکلات ستاره فیلم با همسر سابقش و شکایتش از روزنامه سان انگلستان مساله ساز شده و یک روزنامه نگار فرانسوی هم اخیرن از کارگردان فیلم ، خانم مای ون دیگر خبر عجیب فیلم افتتاحیه کن است.
شکایت های عوامل فیلم بخش مسابقه «بازگشت به خانه» از کارگردانش، خانم کاترین کورسینی و نیز اتهام های مختلفی که چندین زن به ژرارد ‌دوپاردیو زده اند، از موضوع های احتمالی پر سر و صدای جشنواره خواهد بود.
بازار فیلم کن هم به طور رسمی کشور اوکراین را محور اصلی توجه در این دوره قرار داده و بحث دعوت از محمد رسول اف برای داوری بخش نوعی نکاه و عدم‌ امکان  سفر او هم بازتاب زیادی در رسانه ها داشته است.

هفتاد و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کن  از 26 اردی‌بهشت به مدت ده روز در شهر ساحلی کن فرانسه برگزار می‌شود. 


https://gorganema.ir