25 آذر 1401
396

امام جمعه گرگان گفت: پیشرفت‌ ایران در زمینه تحقیق، پژوهش، علم و فناوری به‌خصوص در چند سال اخیر و اوج تحریم‌ها سبب شگفتی مدعیان این حوزه و نخبگان جهان شده و آنان می‌خواهند بدانند کشور ما چگونه با وجود تحریم و توطئه‌ همیشگی دشمنان، در رده شانزدهم کشورهای علمی دنیا قرار گرفت.

امام جمعه گرگان: پیشرفت علمی ایران در اوج تحریم سبب شگفتی نخبگان جهان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نمازجمعه امروز گرگان اظهار کرد: در گذشته اگر کشوری نیروی نظامی قوی داشت، صاحب قدرت در جهان بود اما در شرایط فعلی، ضمن نیاز به نیروی نظامی و اقتصاد، کشوری که از لحاظ قدرت علمی، دانش و فناوری جلوتر باشد، می‌تواند مدعی برتری در جهان باشد.

وی بیان کرد: برخی ها در داخل چشم ها را بر موفقیت ایران می‌بندند و نمی‌خواهند پیشرفت‌های فراوان کشور از جمله کسب رتبه ۱۶ علمی کشور در میان ۲۰۰ کشور دنیا و دست یافتن به رتبه‌های برتر در ابعاد مختلف علمی و پژوهشی گوناگون را بپذیرند.

امام جمعه گرگان با اشاره به در پیش بودن ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاهگفت: ۲ قشر روحانی و دانشجو باید به کمک جامعه بیایند و با آگاهی بخشی به مردم در زدودن ابهامات کمک کنند.

آیت الله نورمفیدی افزود: دانشگاهیان و طلاب باید به مسائل و نقشه‌های دشمنان اشراف داشته باشند و مسائل کشور را سطحی نبیند و به عمق قضایا بیشتر توجه داشته باشند.

وی گفت: همچنین به ۲۶ آذر ماه روز حمل و نقل اشاره کرد و یادآور شد: در شرایط اخیر کشور و اغتشاشات در حالی که عده‌ای سعی داشتند، با برنامه‌ریزی حوزه حمل و نقل و تردد کامیون‌ها را متوقف کنند، رانندگان و کامیون‌داران تحت تاثیر القائات اغتشاشگران قرار نگرفتند و اجازه ندادند بخش حمل و نقل کشور دچار اختلال شود.

پایان پیام/ع


https://gorganema.ir