25 خرداد 1402
243

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اجرای طرح قرآنی همیارقرآن را ارزشمند قلمداد کرد و گفت:جامعه ما در عصر حاضر بسیار نیازمند نگاه ها و فعالیت های قرآنی است.

جامعه نیازمند نگاه‌ها و فعالیت‌های قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، آیین اختتامیه نخستین طرح بزرگ قرآنی «همیار قرآن» به میزبانی دانشگاه شمس گنبدکاووس و با حضور «محمد رعیت» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و هیأت همراه، دستیار استاندار در امورقرآنی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و فعالان شب گذشته برگزار شد.

در ابتدای مراسم از سوی موسسه فرهنگی قرآن و عترت «جامعه التقلین» به عنوان بانی اجرای طرح همیار قرآنی، گزارشی از ماهیت و اقدامات انجام شده برای این طرح بزرگ قرآنی ارائه شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این مراسم ضمن قدردانی از ایده پردازی و اجرای این طرح بزرگ توسعه بخش، گفت: هر چقدر در مسیر قرآن و عترت و اندیشه های قرآنی گام برداریم به درستی عمل کرده ایم.

محمدرعیت افزود: این کار و شعار در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سرلوحه کار قرار دارد و در سال گذشته حدود یک سوم اعتبارات تخصیص داده شده وزارت ارشاد به استان برای ترویج امر قرآنی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: امسال هم حمایت از موسسات قرآنی و طرح‌های قرآنی این موسسات برای تعمیق و ترویج فعالیت‌های قرآنی و گسترش آن بین آحاد جامعه در دستور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد تا با حمایت از موسسات فرهنگی و قرآنی شاهد مردمی شدن کارها در جامعه باشیم.

رعیت اظهارداشت: همه قرآن دوستان می‌توانند با دریافت یک مجوز موسسه قرآن و عترت از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد بهره‌مند شوند.

وی، توجه به مردم و تمرکز زدایی را یکی از اهداف وزیر ارشاد بیان کرد و گفت: در استان گلستان نیز همین اهداف اجرا شده و اجرای برنامه‌ها به مرکز استان تمرکز نشود و بر همین پایه و اساس حمایت از تشکل‌ها و نهادهای دارای مجوز مورد اولویت قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه جامعه ما در عصر حاضر بسیار نیازمند نگاه‌ها و فعالیت‌های قرآنی است، افزود: افرادی که ظرفیت و توان دارند با دریافت مجوز موسسه فرهنگی و قرآنی در میدان باشند و یک شهر، محله و روستا را با فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی تقویت کنند.

سخنرانی محمدرضا جعفری، پژوهشگر و فعال قرآنی، اجرای گروه تواشیح «مکتب المهدی»، قرائت قرآن توسط «علیرضا رضایی» قاری برجسته بین المللی و تقدیر از همیاران قرآنی نخستین طرح بزرگ قرآنی «همیار قرآن» از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

پایان پیام/۸۳۰۰۴


https://gorganema.ir