15 مرداد 1402
221

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رامیان گفت: تکمیل و تجهیز پروژه مجتمع فرهنگی‌هنری شهر خان‌ببین با ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی به ۱۸میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

سه پروژه فرهنگی رامیان در دستور کار استان گلستان

محمدعلی بسطامی ظهر امروز در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامیان اظهارکرد: مجتمع‌فرهنگی‌هنری شهرخان‌ببین از توابع این شهرستان در سال ۸۹ کلنگ‌زنی شده و در طی ۱۰سال گذشته پیشرفت‌فیزیکی چندانی نداشته‌است.

* اعتبار ۶میلیارد تومانی مصوبه سفر رئیس‌جمهور به گلستان

وی تصریح کرد: در سفر اول رئیس‌جمهور به استان گلستان مبلغ ۶ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شد تا ظرف دو سال این اعتبار تخصیص پیدا‌کند.

رئیس اداره فرهنگ‌وارشادشهرستان رامیان خاطرنشان‌کرد: تاکنون بیش از دو میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان به این پروژه تخصیص پیداکرده و پیشرفت‌فیزیکی این پروژه به ۷۰ درصد رسیده‌است.

وی با اشاره به تغییرپیمانکار این پروژه ادامه داد:از محل اعتبارات تملک‌‌دارایی شهرستان مبلغ دومیلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان به این پروژه تخصیص یافت که صرف پرداخت مطالبات پیمانکار سابق و قرارداد با پیمانکار جدیدشد.

بسطامی گفت: با بررسی‌های انجام شده برای تکمیل و تجهیز این مجتمع‌فرهنگی‌هنری به ۱۸ میلیارد تومان اعتبارنیاز است که در قالب طرح برای سفر دوم رئیس‌جمهور به استان گلستان تدوین شده تا طی دومرحله این اعتبار تخصیص یابد.

* دو مجتمع فرهنگی‌هنری در دلند و تاتارعلیا

وی بیان‌کرد: دوپروژه محتمع‌فرهنگی‌هنری در دو شهر "دلند"و "تاتارعلیا" طراحی شده‌ و قراراست شورای‌شهر و شهرداری زمین این دو مجتمع را اهدا نمایند.

رئیس اداره فرهنگ‌وارشاداسلامی شهرستان رامیان ابرازکرد: امید داریم این دو طرح نیز به عنوان مصوبه در سفردوم رئیس‌جمهور قید شود تا اعتباراتی برای آنها در نظر گرفته‌ شود.

به گفته بسطامی مجتمع‌فرهنگی‌هنری خان‌ببین به مساحت هزارو ۳۸۶مترمربع با زیربنادوهزارو ۲۱۲مترمربع دارای آمفی‌تئاتر چندمنظوره،اتاق و کارگاه‌های هنری، فضای آموزشگاهی،فضا و اتاق‌هایی برای انجمن‌های هنری و ادبی در حال احداث است.

شهرخان‌ببین از توابع بخش‌فندرسک شهرستان رامیان،زادگاه حکیم ابوالقاسم میرفندرسکی با جمعیت بیش از ۱۰ هزارنفر درفاصله ۵۵ کیلومتری از گرگان واقع‌شده‌است.

پایان پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir