11 شهریور 1402
227

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس گفت: در روز اربعین از روستای «قوینلی» تا امامزاده یحیی‌بن‌زید(ع)،۴۰ موکب برای دلدادگان حسینی برپا می‌شود.

برپایی ۴۰ موکب دلدادگان حسینی در روز اربعین در گنبدکاووس

حجت‌الاسلام احمدرضا کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس اظهارکرد: دلدادگان حسینی گنبدکاووس در روز اربعین تعداد ۴۰ موکب را از روستای «قوینلی» تا امامزاده یحیی‌بن‌زید(ع) برپا می‌کنند و در این موکب‌ها خدماتی شامل پذیرایی صبحانه، توزیع حلیم، آب‌معدنی، شربت، موکب کودکان، موکب‌های فرهنگی شامل حجاب و عفاف،مهدویت، پاسخگویی به شبهات اعتقادی و مشاوره خانواده، ارائه سیم‌کارت رایگان، ویزیت رایگان و غیره ارائه می‌شود.

وی تصریح‌کرد: مسیر پیاده‌روی دلدادگان حسینی از نماز صبح از شهرستان گالیکش و مینودشت به طرف گنبدکاووس و میدان بسیج آغاز می‌شود و دلدادگان حسینی مسیرهای کمربند صیادشیرازی، جاده سلامت، میدان ۱۷ شهریور، بلوار منا، بلوار امامزاده را طی کرده و در صحن امامزاده یحیی‌بن‌زید(ع) تجمع کرده تا مراسم عزاداری را بصورت متمرکز برگزار کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: شهروندان و دلدادگان حسینی که مایل هستند که در برپایی این موکب‌ها مشارکت کنند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را بشماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۷۳۲۵۹۲ بنام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واریز کنند.

وی بیان کرد: اربعین یک پدیده عظیم است و برای ارج‌ نهادن به این پدیده جهانی بلوار امامزاده بنام اربعین نامگذاری شد.

کریمی درباره برنامه‌های دهه آخر ماه صفر ابراز‌ کرد: از ۲۰ صفر مصادف با اربعین حسینی تا آخر ماه صفر، هرشب مراسم عزاداری و اطعام‌ حسینی در همه مساجد شهرستان برگزار می‌شود.

وی گفت: حدود ۱۰ هزار نفر از شیفتگان اهل‌ بیت گلستانی مانند سال‌های گذشته برای حضور در مراسم عزاداری متمرکز سالروز شهادت امام‌رضا(ع) و سالروز وفات پیامبراکرم(ص) به مشهدمقدس اعزام می‌شوند که از این تعداد ۲ هزار نفر از شهرستان گنبدکاووس هستند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir